17-07-2011: Dagje modder, zee en strand - Reisverslag uit Natukhayevskaya, Rusland van Ans Nijs - WaarBenJij.nu 17-07-2011: Dagje modder, zee en strand - Reisverslag uit Natukhayevskaya, Rusland van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

17-07-2011: Dagje modder, zee en strand

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

18 Juli 2011 | Rusland, Natukhayevskaya

Hoi iedereen, sorry dat ik zo laat pas een reisverslag plaats. Niet getreurd, ik zal van alle voorafgaande dagen een verslag plaatsen ;)
Vandaag ben ik met Laura, Tatjana (haar gastmoeder), Alliona en kleine Misha eerst naar een moddervulkaan gegaan. Het was echt super vet! Er zijn een aantal modderpoelen in de open lucht en bij de grootste zijn er zelfs twee glijbanen. Eenmaal in het bad hoefde je geen moeite te doen om je hoofd boven water te houden omdat je door de druk van onderen steeds omhoog geduwd wordt.
Het zag er heel komisch uit, iedereen onder de grijze modder en ziet eruit als een levend  standbeeld.
De weg er naartoe was wel minder, Alliona had het flink te verduren om veilig over de hobbelige, ongeasfalteerde weg te rijden. Daarnaast moesten we nadat de auto geparkeerd was door een bos lopen waarin tientallen hongerige muggen ons bestormden. 
Het viel me overigens op dat het landschap me doet denken aan het zuidelijke Frankrijk.
Daarna een snack gehaald voordat we naar het strand van Anapa gingen, brood met wat beleg. Ook koopt Tatjana onderweg aardappelen of fruit bij buren of bewoners aan de kant van de weg. Dat is wel leuk om te zien dat ze hier in het zuiden minder afhankelijk zijn van de supermarkt wat betreft groente en fruit, het groeit gewoon in hun eigen tuin. Het strand was leuk. Jammer van de zon die inmiddels al weg was.
Daarna met Laura naar de supermarkt geweest om te kijken wat de Russische lekkernijen zijn en deze ingeslagen. Laat in de avond hadden we nog avondeten dat uit aardappelpuree met uien, een blok gekruide gehakt en wortelsalade (plus de overige met rijst en gehakt gevulde paprika van gisteren). Rond kwart voor twaalf werden we opgehaald door Laura's Armeense vriend Araik. Hij bracht ons bij vrienden van hem die buiten garnalen en salades aan het eten waren onder het genot van een drankje.  

Het leven hier is totaal anders dan in Moskou of St. Petersburg. In dit dorp is het erg rustig, er zijn zelfs maar twee hoofdwegen hier!
Morgen ga ik naar Novorassijsk en gaan we daar een beetje de boel verkennen.

Groetjes,

Ans

  • 18 Juli 2011 - 10:43

    Oma Annie Timp:

    Hoi Ans.
    Dank je wel en leuk om het verslag te lezen .hebben julie ook een goede reis gehad?
    Geniet maar lekker van de tijd dat jullie op verkenning uit gaan.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag erg leuk hoor.
    Groetjes Opa en Oma Timp

  • 18 Juli 2011 - 17:58

    Manisha:

    Wat grappig Anssy, een moddervulkaan! Heb je foto's ervan? Ben wel benieuwd:P
    Veel plezier!

  • 18 Juli 2011 - 19:12

    Lilian:

    Wat moeilijke namen hebben die dorpjes, ik breek mijn tong bij het uitspreken ervan. En kan je al een beetje russisch praten, dat heb je straks nodig voor de terugreis. Het is wel handig dat je een stukje landkaart laat zien waar de dorpen liggen.
    Tot de volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 52180

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: