28-07-2011: Op weg naar Sochi - Reisverslag uit Sotsji, Rusland van Ans Nijs - WaarBenJij.nu 28-07-2011: Op weg naar Sochi - Reisverslag uit Sotsji, Rusland van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

28-07-2011: Op weg naar Sochi

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

28 Juli 2011 | Rusland, Sotsji

Overdag eerst naar de supermarkt gegaan om wat etenswaren in te kopen voor de reis. Daarna naar Araik om de opladers op te halen die we bij hem hadden opgeladen.
Thuis deed eindelijk de stroom weer normaal, daarom hadden we meteen de kleding gewassen en buiten uitgehangen, wat door het warme weer dezelfde dag nog droog was!
We gingen nog naar het museum van Natugaivskaya die in het cultuurhuis van het dorp was. Er was een heel enthiousiaste vrouw die ons alles ging vertellen. Het museum bestaat uit allerlei spullen van o.a. het begin van het dorp, voorwerpen die ze hebben teruggevonden uit de Tweede Wereldoorlog en helden van het dorp.

In het dorp zagen we een 10 jarig jochie op de scooter wegrijden, wat blijkbaar heel normaal hier is.
Om 22:50 begon de reis, het viel me trouwens op dat bij het tankstation de werknemers voor je tanken, zelfs 's nachts.
De reis van Natugaivskaya tot Sochi is iets meer dan 300 km (begonnen met de kilometerstand van 93360 km en 93686 ongeveer in Sochi). We vertrokken pas om 11 uur, en zouden volgens Alliona dan pas om half 8 in de ochtend aankomen. De reden dat we met de auto gaan is dat Alliona met Misha met de boot (die er 3 uur over doet) zou gaan en wij haar auto naar Sochi brengen. Overdag zijn er normaal gesproken zulke enorme files dat het beter is om 's nachts te rijden. Er is ook maar 1 weg naar Sochi en door de vele materialen die voor de olympiade bouw nodig zijn is het erg druk op de weg, er was nog genoeg verkeer de hele nacht door!
Het was erg mooi om de verlichte steden langs de weg te zien. Na Novorrossijsk reden we door de bergen en waren er veel haarspeldbochten. Gelukkig hoefde ik niet te rijden en vond Laura het leuk om er doorheen te rijden, want o wat waren die bochten scherp en de wegen steil! Ondanks het avond was was er veel traag vrachtverkeer dat de boel ophield en nog veel aso's die inhalen op de lange tweebaansweg...
Je kan zeggen dat Nederland overbevolkt is met verkeersborden, nou hier mogen ze best wel wat meer aan wegbewijzering doen. Het is wel zo dat er maar 1 weg is, maar op het moment dat er een splitsing komt, wordt het slechts een paar meter van tevoren aangekondigd...
Tijdens de rit probeerden we ons wakker te houden met wat voedsel (en Laura's redbull xD), maar de radio liet ons enigzins in de steek. Er was slechte radio ontvangst in de bergen. Aan het begin was er een zender met een man die wiskundige berekeningen uitlegde, wat best grapig was. Het was "huiswerk" radiozender voor wiskunde of natuurkunde (om 11 uur 's avonds!).
We hebben uiteindelijk maar wat autospelletjes gespeeld en de Nijntje musical cd gebruikt van Misha, haha!
We kwamen 6:15 aan bij het huis van Alexee en Alliona in Maldovka (93718 km kilometerteller). Dat is een dorp vlak bij Adler en Sochi en ligt dicht bij de grens van Georgië, Abchazië.
We waren dus eerder aangekomen dan verwacht. Wat mij in de ochtend al opviel waren de vele constructies (waardoor je niet precies "welke rechts" je op moest zonder een doodlopende brug op te rijden), de vele bruggen in Sochi en het prachtige nieuwe Sochi vliegveld.

Groetjes,
Ans

• 31 Juli 2011 - 12:17

Oma Timp:

Zo dus jullie hebben een spannende autorit gemaakt.
    Wij vinden het maar wat stoer engedurft van Laura zo in de vreemde met allerlei haarspeld bochten in de bergen.
    Leuk dat jullie met de auto kunnen reizen.
    Ans weer bedankt voor het verslag ,ik heb het weer trouw gelezen hoor leuk
    Groetjes aan iedereen speciaalvoor jullie beiden let goed op je zelf veel liefs en groetjes uit somber Utrecht
    OMa

• 31 Juli 2011 - 13:29

Adri:

Beste Ans,

Leuk hoor, al die reisverslagen. Je hebt al heel erg veel gezien. Heel veel plezier verder nog!

Adri

• 31 Juli 2011 - 15:09

OPA TIMP:

ANSSY.
    Dat zijn mooie reis verslagen Zo zien jullie nog wat van Rusland en omgeving ,maar letten jullie goed op in dat drukke en gevaarlijke verkeer.Verder nog prettige vakantie dagen en tot ziens weer terug in Maarssen. Groetjes OPA Timp.

• 31 Juli 2011 - 17:52

Lilian:

Nou, nou jullie durven wel met die nachtelijke tocht door de bergen? Ik ben blij dat jullie veilig aangekomen zijn.
    Voor Ans is de vakantie bijna voorbij en dan begint de grote terugreis naar Maarssen. Veel plezier komende dagen.
    Groetjes Pa en Ma.