Halloween party - Reisverslag uit Wuhan, China van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Halloween party - Reisverslag uit Wuhan, China van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Halloween party

Door: Ans de Nijs

Blijf op de hoogte en volg Ans

31 Oktober 2012 | China, Wuhan

Gisteren ben ik naar een Halloween party geweest dat georganiseerd werd door internationale studenten uit Oostbloklanden. Het was een benefietfeest voor ontwikkelingshulp in China, de kaartjes waren 40 yuan wat relatief duur is maar het drank was gratis. Het feest werd gehouden in een club genaamd One Night in Hanstreet, dat is een hele chique lange straat met allemaal merkwinkels. Ook de Only, Vero Moda en C&A zijn in die straat te vinden zoals uiteraard H&M en de Zara. Daarnaast zijn er ook merken die ik niet ken zoals “Chow tai fook”, “I DO” (blijkbaar een juwelier voor trouwringen) en “Teenie Weenie”, een kledingzaak voor jeugd (klinkt best verkeerd als je het mij vraagt). Uiteraard zijn er ook flink wat cafés en populaire eet- en drinkgelegenheden (Coco , Starbucks, McDonalds en Kengee). De straat op zich is al een juweeltje om te zien, je hebt het gevoel alsof je door een rijk deel van Italië wandelt. Er is een toren die een soort van “big Ben” moet voorstellen en helemaal bedekt is met lichtjes die elke seconde veranderen van kleur. Er is een podium voor speciale evenementen en tussen de winkels staan standbeelden uit de Chinese cultuur. Aan het begin van de straat staat een grote stenen poort waar je onderdoor loopt, waardoor de straat een mix wordt tussen de Chinese en Westerse cultuur. De straat is van hoge stand, want ze reinigen de straten elke avond met tuinslangen en straatveegmachines.
Ik hoop binnenkort met Aileen weer overdag terug te gaan naar die straat, wanneer de winkels niet net dichtgaan…

De club was erg luxe van binnen, door de hele ruimte heen waren er bartafels waarop Tsing Tao bierflessen stonden die je kon pakken (Chinees bier is helaas niet te drinken omdat er maar 3 á 4 procent alcohol in zit dus het is heel waterig). Er waren ook glazen met rare mixjes en een soort wat leek op een heksendrankje omdat er witte gas uitkwam. Ook waren er veel schalen vol met hapjes zoals zoete popcorn, kleine satés én plakken watermeloen. Dat laatste vond ik erg fijn omdat er geen non-alcoholische dranken geserveerd werden. Ook was er (vreemd genoeg) een aquarium en een balkon, wat erg fijn was omdat je het heel snel warm kreeg bij het dansen in de drukte op het podium. Er was niet zo veel plek om te dansen in de club, dat was wel weer jammer. Op tv-schermen zag je de Halloweenversie van muziekvideo’s bij de liedjes die gedraaid werden en uiteraard hebben ze wel minstens 3 keer Gangnam Style gedraaid. De zaal ging bij dat liedje dan ook echt helemaal plat. Het feest was erg gezellig omdat veel internationale studenten van Wuhan University waren gekomen, en er waren wel wat mensen verkleed, hadden attributen als een zeis mee of een masker op. Al met al een geslaagd feest wel alleen het is wel jammer dat er na 2 uur niets meer open is, want de mensen waarmee ik naar huis ging (Duitsers en Aileen) waren best hongerig na veel te hebben gedronken en gedanst. We besloten maar naar de KFC te gaan omdat die 24 uur open zou zijn, maar die had precies 3 hamburgers over en ze gingen geen nieuwe meer maken… gelukkig hadden ze nog wel wat patat liggen en enkele kippenboutjes.

Vandaag is het eigenlijk pas echt Halloween en ik denk dat veel internationale studenten vanavond naar de bar Helen’s gaan om te feesten, blijkbaar is er een actie dat het eerste drankje gratis is. Nou het is al duidelijk dat de internationale studenten hier best wel feestgangers zijn ;)

Groetjes,

Ans

  • 31 Oktober 2012 - 18:43

    Ineke:

    Haiiii Ans
    Zo te lezen heb je het hartstikke naar je zin, ben ik ook heel blij mee :)
    Ik heb weer met plezier zitten lezen en naar je mooie fotos gekeken.
    Hier gaat het ook heel goed, maar we missen je wel hoor!
    Kijk weer uit naar je volgende verslag:)
    Meisje heel veel plezier en hou je taai.

    Dikke kus van mij xxxx

  • 19 November 2012 - 23:33

    Rosa :

    Wat mooi dat je Halloweenparty zo goed was bevallen, ook al was het dan te druk om goed te kunnen dansen. En leuk om dan in een chique club te zijn!
    Veel plezier met iedereen!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 52167

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: