Op naar Nara! - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Op naar Nara! - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Op naar Nara!

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

17 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

17-07-2010
Het is hier nu echt warm aan het worden. Ik was laat thuis vannacht en ik werd vanochtend uit mijn bed gebrand! Het is nu hier rond de 30 graden. Nou ja ik moet niet klagen, het is in ieder geval wel beter dan al die regen :)
Vanochtend at ik soort french toast, dus brood met boter in de pan gedaan, met stroop. Het was (zoals gewoonlijk) best lekker ;) Daarnaast aten we (eindelijk) fruit, stukjes appel. Het valt me wel op dat mijn gastgezin niet zo veel in de ochtend eet, dus ik moet vooral veel eten van ze xD
In het weekend ontbijten we gezamenlijk, vorige week aten we bijvoorbeeld mini sandwiches (drie soorten: een met kaas en ham, een met sla en ham en een met sla en ei). Ik vond de kaas wel een beetje smakeloos, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de Nederlandse gewend ben ;)
Vandaag ga ik eerst naar een geisha performance in de Nishi geisha district. Dit is een van de drie geisha districten in Kanazawa. Ik ga samen met Josephine, wij hadden ons beide opgegeven voor deze voorstelling bij Eurocentres. We kregen de tickets zelfs gratis! :)
Daarna ga ik met mijn kleine reiskoffer naar het station. Om 16:15 vertrekt de trein naar Kyoto en van Kyoto gaan wij naar Nara (Oliver en ik). Dan komen we in de avond aan in Nara en verblijven we in een Ryokan. Op zondag ontmoeten we Anna op het station in Nara (omdat ze eerst een dagje in Kyoto ging verblijven) en daarna gaan we het park en de tempels verkennen. Maandag gaan we laat in de middag terug naar huis, omdat het dan een nationale feestdag is en we geen school hebben.
Ik moet nu snel gaan omdat ik met Josephine had afgesproken om samen te fietsen.
Als ik terug ben zal ik zoveel mogelijk vertellen over mijn wilde nacht gisteravond… (nou ja wild, meer een vervelend misverstandje)
Groetjes!!

  • 17 Juli 2010 - 06:57

    Sonakshi:

    Ohh een geisha performance..super..ik kijk uit naar je verslag..en veel plezier in Nara!!

  • 18 Juli 2010 - 09:49

    Jürgen Koek:

    Leuk je verhalen, fotos en videos, je hebt het zoals ik het lees erg naar je zin :) Oscar gaat dinsdag naar Japan....ben benieuwd wat hij gaat ervaren

  • 18 Juli 2010 - 13:47

    Fairouz:

    Wilde nacht...? Hmmm Anssy, wat heb je allemaal gedaan :O
    Hahaha je hebt het zo te lezen echt naar je zin, ik geniet hier in het warme NL van jouw verslagjes :P
    Have fun!!!!! :D

  • 19 Juli 2010 - 07:01

    Laura:

    Hee Ans!

    Leuk je verhaal weer te lezen! Veel plezier in Nara! Leuk je verhaal weer te lezen!

    xxx Laura

  • 20 Juli 2010 - 21:35

    Manisha:

    Wilde nacht? Anssy, je maakt me wel nieuwsgierig!:P

    Groetjes uit Suriname!:D

  • 31 Juli 2010 - 20:48

    Sally:

    ans en wilde nacht oehooehhoehoeheo hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 52197

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: