Weekend! - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Weekend!

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

31 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

31-07-2010

Sinds tijden uitgeslapen in Japan. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst tot zo laat heb uitgeslapen. Om 10:40 kwam Yui in mijn kamer om te zeggen dat we gingen ontbijten xD

Gisteren was het niet extreem laat geworden met uitgaan, ik kwam om kwart over 12 thuis. Helaas hadden ze een extra slot op de deur gezet dus moest ik ze uit hun bed halen om me erin te laten…

Voordat we met z’n allen uitgingen in Korinbo (het was een afscheidsfeestje voor een paar studenten die vandaag weggaan), ging ik met Miquel naar een voorstelling bij de Kuboichi shrine. Dat was vlak bij de twee Geisha districten. Er waren 3 optredens, vlak voor de tempel. Het was super, ook waren er veel toeschouwers in Yukatta gekleed. Na de voorstelling gingen we rondkijken in de twee geisha districten. ’s Nachts waren ze echt prachtig! Misschien is er een soort van festival, omdat er allemaal speciale lantaarns en lichtjes waren opgezet.

Vandaag zijn er weer 6 Eurocentre leerlingen naar huis gegaan. Katie zat in onze klas en hield een kleine speech. Nadat ze wegging waren er nog 2 leerlingen over, Anna en ik xD. Volgende week worden de klassen weer opnieuw ingedeeld omdat er ongeveer 20 nieuwe leerlingen zullen arriveren. Anna en ik krijgen een “interview” om te kijken in welke klas we ingedeeld moeten worden. Voor mij maakt het niet zo veel meer uit, aangezien ik hier nog maar voor 1 week zal blijven.

Na de les ging ik met Josephine naar het postkantoor omdat ze nog een pakketje naar huis moest sturen voordat ze terug ging. Ze verbleef 3 maanden in Kanazawa. We gingen lunchen bij “the German bakery”. Daarna ging ik naar huis om mijn spullen te dumpen en heb ik een beetje rondgekeken in een winkelstraatje van Kanazawa die ik nog niet eerder had bezocht. Vervolgens ging ik avondeten bij Sukiya, een goedkoop Japans restaurantje. Je komt binnen, je bestelt wat en je krijgt het meteen geserveerd. Eigenlijk maken ze eten klaar in grote hoeveelheden zodat ze alleen jouw portie hoeven op te scheppen. Het eten was best goed voor de prijs (460 yen aan avondeten, kom op xD). Ik at voor 5 euro aan curry met rijst, een misosoep en een salade.

Ik at niet bij mijn gastouders, omdat de voorstelling om 19:00 zou beginnen en mijn gastfamilie eet vaak pas rond 19:30.
Vandaag ben ik met mijn gastmoeder en Yui naar de Omichoo market gegaan. Nu waren wel alle kraampjes/winkels open. Het was heel interessant om te zien. Het is een overdekte markt. Er werd veel vis, fruit, (Japanse) snoep en snacks verkocht, het zou me niets verbazen als oma er rondliep.

Vanavond ga ik naar een vuurwerkspektakel kijken. Het begint om 19:00 dus ik moet zo gaan xD. Het vuurwerk schijnt net zo mooi te zijn als die van Disneyland xD. Als het goed is, worden er 12000 vuurpijlen afgestoken.

Groetjes!
Anssy

  • 31 Juli 2010 - 09:21

    Fairouz:

    Zozo, twaalfduizend vuurpijlen! Dat wil ik ook zien, maak je een video ervan? (of heb je er een gemaakt?)

    Nog een paar dagen te gaan, dus maak wat van die dagen!

    XXX

  • 31 Juli 2010 - 13:17

    Lilian:

    Tot 10:40u uit geslapen? dat is nog te vroeg thuis
    Je hebt gelijk, er is nog zoveel te zien en te doen, verslaap jouw tijd niet. Geniet er nog even van...

  • 01 Augustus 2010 - 17:53

    Maureen:

    Oma zou het best wel leuk vinden even met jou over de Japanse markt te lopen.

  • 01 Augustus 2010 - 18:06

    Manisha:

    Wow, dat lijkt me een heel spektakel, al dat vuurwerk! Zou ik ook wel willen zien.:D
    Heb je al zin om terug te komen of ben je zo verliefd op Japan geraakt dat je daar wil blijven?:P
    Veel plezier nog!

  • 02 Augustus 2010 - 09:02

    Lena:

    Hoi Anssy,
    Leuk al je verslagen te lezen over je verblijf in Japan, het lijkt net of ik ook met je meereis.
    Wat is Kanazawa voor een stad? Ga je nog naar Tokyo of is het te ver weg of te weinig tijd?

    Groetjes,
    Lena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 52225

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: