Eindelijk weer een verslag! - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een verslag! - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een verslag!

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

21 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

21-07-2010

Hallo iedereen!
Sorry dat ik even niets meer heb gepost. Ik ging zaterdag weg en ik was maandagavond om 12 uur in de nacht pas teruggekomen van Nara. Toen ik terugkwam met de trein bleek dat er om half 12 geen bussen meer reden dus ik moest naar huis lopen xD. Daarna was ik natuurlijk te moe om iets te posten en gisteren was ik ook redelijk druk dus sorry!

De rest komt nog of ik heb het tenminste ergens opgeschreven op de pc. Ik heb meer dan genoeg foto's gemaakt dus als ik terug ben kan ik alles nog in geuren en kleuren aan jullie vertellen ;)
Mijn reisverslag van vandaag:

21-07-2010
Vandaag ging ik na school naar een high school met het Amerikaans meisje Katie. We gingen eerst weer tonkatsu eten in dezelfde restaurant op het Kanazawa station. Wederom was het lekker ;). We aten samen met Katie’s vader Russel en Lisa. Lisa ging erna weer terug naar Eurocentres om de origami cursus te volgen.
Kanazawa Izumigaoka is een van de beste high schools in de Ishikawa regio. Je moet een test doen na de junior high school om op deze school te komen. Toen wij kwamen, hadden de leerlingen naschoolse activiteiten. Een daarvan is de English club. Buiten zag ik eerst leerlingen in lange wijde zwarte broeken en een witte boven shirt die met spears aan het oefenen waren, maar het was nogal onbeleefd om meteen een foto te maken terwijl ik nog niet eens de school binnen ben geweest dus helaas geen foto hiervan :/. Bij de English club waren de leerlingen een speech in het Engels aan het voorbereiden. Ze gaan uiteindelijk met andere scholen debatteren over hetzelfde onderwerp. Het is een soort competitie. Katie en ik konden ze helpen door hun speeches na te kijken. Tenminste, een heel gemotiveerd meisje van 15 jaar vroeg om hulp. Ik keek haar speech op papier na en ik vond dat ze best goed Engels kon voor haar leeftijd. Het was niet helemaal grammaticaal correct, maar het ging over een best moeilijk onderwerp: de Japanse overheid moet haar immigratiebeleid versoepelen. Alle leerlingen hadden daar trouwens een elektronisch woordenboek (zoals deze http://www.newlaunches.com/entry_images/0107/18/sharp_2.jpg).
Ik ontmoette een meisje genaamd Arisa die echt heel goed Engels kan spreken. Ze was erg enthousiast en zeker niet verlegen. Dat heb je vaak juist wel met Japanse meisjes. Ze is 16 en gaat deze vakantie als uitwisselingsstudente naar een host familie in Rusland. Een jaar geleden ging ze naar Maleisië. We gingen na de “les” om 4 uur een ijsje halen. Vlak bij de high school is een kleine supermarkt waar leerlingen regelmatig ijsjes eten. Ik heb een watermeloen ijsje gegeten. Het was erg lekker, het smaakte echt naar watermeloen en hier zitten geen pitjes in! Ze hebben wel namaak pitjes erin gestopt, kleine rondje chocolade hagelslag. Haha, ik was er bijna ingetrapt dat er nog echte pitjes in zaten! Eigenlijk de perfecte watermeloen, behalve dan dat het supersnel smelt met deze hitte hier (zie een plaatje ervan op http://2.bp.blogspot.com/_vH5f59Og-Sc/RtrGzfZMnzI/AAAAAAAABC4/9IwZgrx1D8s/s400/watermelon+popsicle.jpg). Ik ga misschien het nog een keertje eten als ik het in de dicht bijzijnde supermarkt vind, want het was erg lekker! Het is hier 31 graden… zucht atsui desu! Gelukkig is er wel een zuchtje wind, maar bijvoorbeeld gisteren toen ik in de Nagamachi district (samurai district) een gebouw binnenging waar airco was, kreeg ik een shock van de overgang van extreem koud naar extreme hitte xD.
Als avondeten hebben we bami gegeten met mini tomaatjes erbij. De bami was net als van thuis, behalve dat er ui en soort van flinterdunne plakjes spek in zit en geen gebakken ei.
Ik had een toetje gekocht om samen te eten omdat Yui is geslaagd voor haar zwemdiploma. Ze heeft niveau 2 gehaald. Helaas hoorde ik dat er maar liefst 30 niveaus zijn dus ze heeft nog een tijdje te gaan.
Hiromi-san, de man des huizes is gisteren vertrokken naar Tokyo. Hij moet een cursus en daarna een toets doen voor zijn werk en is met de nachtbus van dinsdag op woensdag vertrokken. Als het goed is komt hij aan het eind van de week weer terug.

  • 21 Juli 2010 - 17:31

    Els:

    Hey

    Ik krijg echt watertanden van dat ijsje, lekker zeg!!

    groetjes

  • 21 Juli 2010 - 21:07

    Lilian:

    Als het meisje van 6 jaar elk jaar een zwemdiploma moet halen en ze heeft nu niveau 2, dan is ze 34jaar als alles in 1 keer gehaald is. Dat is al te laat voor de Olympische spelen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 52259

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: