Shopping Mall - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Shopping Mall - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Shopping Mall

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

08 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

08-07-2010

Naar de shopping mall

Vandaag ging ik eerst naar school. Zo begint voor mij elke dag: opstaan, toast eten (en coco puffs met melk als ik wil), naar school, tot 13:00 school met 3 pauzes (van 10 en 20 minuten). Daarna gingen we met een groep van 20 (vrijwel alleen de studenten die allemaal deze week nieuw aangekomen zijn) naar een ramen restaurant. We gingen naar eentje ver de stad in (grote zoektocht op de fiets dus), maar die had geen plek voor 20. Ik vroeg me af of dat wel een supergoed restaurant moet zijn geweest, aangezien er echt superveel ramen restaurants zijn. Alleen op mijn weg school al zijn er minstens 3 te zien. Uiteindelijk gingen we eten in een ramen restaurant in op het Kanazawa station. Het was een mooi restaurant en de ramen was erg lekker. Ik heb er foto’s van gemaakt die hopelijk snel online komen ;)
2 jongens gingen (omdat het zo laat was) maar snel wat gegeten bij de MC Donalds, vandaar de foto van een Japanse Mc Donalds.
Trouwens, op weg naar de ramentent zei ik tegen een student (Belgische jongen xD) dat hij wel achterop mocht of dat hij ging fietsen en ik achterop zou gaan. Nou ja het ging net goed, totdat er een Japanse tegenligger op het voetpad een kruis vormde met zijn linker en rechter wijsvinger. We dachten dat het illegaal was ofzo en stapten maar meteen af xD.
Het is namelijk wél illegaal om met je paraplu open op de fiets te fietsen, en je kan blijkbaar er een boete voor krijgen!
We moesten snel terug omdat de extra les al bijna begon. Daarom haalde ik mijn fiets later op bij de Kanazawa station fietsparkeergarage. (zie foto’s)
We moesten ons wel haasten, aangezien we om 14:20 een extra hiragana, katakana en kanji les hadden. Die duurde tot 15:20. Daarna moest ik snel naar huis, want ik had om 4 uur afgesproken met mijn gastfamilie dat we samen zouden gaan shoppen in een ander winkelcentrum (waar alles volgens mijn gastmoeder goedkoop zou zijn). Ik ging samen met mijn gastmoeder en Yui. Het winkelcentrum was enorm! Ik heb zooveel gezien, zoals een gamezaak (segastore) voor kinderen (en achterin voor de ware gokkers). Zie de video’s voor meer detail. Er was één grote winkel die leek op de V&D met allemaal verschillende afdelingen. Van aardappelschilmesjes tot zeewier, het was er allemaal te krijgen. Verder zijn we langs een banketafdeling geweest, een ijsje gegeten en nog wat boodschappen gedaan. Het werd superlaat, we kwamen pas 8 uur thuis en aten dus ook best wel laat.
Ik heb sashimi (stukjes gesneden zalm en nog een vis xD) met rijst, groente (o.a. taugé en wortel) en miso soep waarin witte kool zat gegeten. Het valt me trouwens op dat ze vaak miso soep naast het avondeten eten.
Mijn klas is trouwens nog kleiner geworden, drie van de 6 is naar een hogere klas gegaan xD. Nu zijn er nog 3 over, twee meisjes en ik.

  • 08 Juli 2010 - 21:52

    Sonakshi:

    Ahh ik ben wel benieuwd naar zo'n ramenrestaurant en al helemaal de JAPANSE MC Donald..hahaha...uit je verslagen lijkt alsof je helemaal thuisvoelt bij je gastgezin...je gastmoeder lijkt aardig en zorgzaam..ik vind het ook heel grappig dat je kleine, maar toch wel essentiele cultuurverschillen benoemt..
    wel jammer dat je klas kleiner is geworden..hopelijk kun je nog contact houden met de rest..ach goed..het komt allemaal goed!!! Ah je reisverslagen zijn super, ik geniet enorm van ze..en ook al die filmpjes..foto's kan ik helaas niet zien, maar filmpjes zijn meer dan genoeg..Tot de volgende keer..

  • 08 Juli 2010 - 22:12

    Sonakshi:

    Goedemorgen ANs,

    hhaah... veel plezier op school!!
    En ga jenog wat leuks met je gastgezin doen in het weekend?

    Greeetzz

  • 10 Juli 2010 - 10:05

    Rosa:

    Ik zou ook wel zo'n grote shoppingmall willen zien;) ze lijken me echt gigantisch!

  • 12 Juli 2010 - 12:41

    Lilian:

    Zo heb je wel bijna prive les, is het nog rendabel?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 52183

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: