Verslag 07-08-2010 - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Verslag 07-08-2010 - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Verslag 07-08-2010

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

08 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

07-07-2010

Vandaag was een soort feestdag. Er hangen tot vandaag overal bamboe planten en daaraan hangen kaartjes met Japanse wensen. Zoiets als de gelukkig Nieuwjaar wensen die aan de boom hangen. Je mag er zelfs iets aan hangen, mits je wel in het Japans (hiragana, katakana of kanji) schrijft. Vooral veel wenskaarten in het kanji! :P
Vanochtend ging ik even checken wat de eindstand was geworden van de wedstrijd Nederland tegen Uruguay en tot mijn grote verbazing (en vreugde natuurlijk :P) heeft Nederland gewonnen! ^^ De student uit Spanje gaat straks half 3 in de ochtend zijn bed uit om de wedstrijd Duitsland-Spanje te kijken xD.
Oh ja mijn klas heeft in totaal 3 docenten nu: Fuduka-sensei, Tanaka-sensei en Ida-sensei.
Ik heb erg veel gefilmd dus dan kunnen jullie weer lekker genieten van de Japanse view die ik nu elke dag heb.
Vandaag gingen we na school een kookcursus volgen. Het was een eindje fietsen de stad in. We hebben onigiri en tempura gemaakt. Ik heb er veel filmpjes en foto’s van dus eigenlijk hoef ik niet veel meer te vertellen erover ;)
Op de heenweg werden we begeleid door een docente van Eurocentres. Maar op de terugweg moesten we zelf naar ons huis fietsen. Het is uiteindelijk wel gelukt (Kanazawa is echt groot!) en gingen we met een klein groepje dat nog niet naar huis was gegaan richting de bioscoop. We wilden een film in het Japans kijken en sowieso gewoon de sfeer van een Japanse bioscoop beleven, maar we waren een beetje laat. Je moet namelijk elke dag wel op tijd terug zijn bij je gastgezin, sowieso voor het avondeten. De bioscoopkaartjes waren trouwens ook wel redelijk duur (over de 10 euro). Misschien gaan we nog een andere dag. In ieder geval heb ik al wel veel foto’s gemaakt van de ingang van de bioscoop ;)
Daarna zochten een paar studenten naar een gymzaal om te gaan sporten. Gelukkig hebben we het niet gevonden (ik had geen zin om te sporten na een eind lopen in de zon) en zijn we teruggekeerd naar Kanazawa station. We gingen bij een café wat drinken en het was best gezellig (zie foto’s). Een drankje was echter wel duur, voor een appel/mango sap ben je al 500 yen kwijt (ongeveer 5 euro)! En het was nog niet eens echt lekker…
Als avondeten at ik koude noodles met ham, gesneden groente (komkommer, ui en sla) en gebakken ei. Daarnaast kreeg ik rijst met een soort curry (ze houden wel van curry hier) met vlees en wat groente (volgens mij o.a. wortel). Op tafel stond een Japanse mosterd en wat Japanse peper. Ik vroeg of de mosterd wasabi was. Mijn gastmoeder zei dat het niet zo was. Dus ik nam een hap ervan samen met de noodles en mijn neus deed pijn! De hel brak los! Het was gewoon net wasabi. Ik voelde de hitte via mijn keel door mijn neus gaan en de tranen sprongen uit mijn ogen xD Mijn gastmoeder moest wel lachen en haalde de echte wasabi uit de koelkast. Nou ja ik vond dit in ieder geval al erg genoeg!
In de avond ging mijn gastzusje een dansje oefenen voor een belangrijk sportevenement hier in de provincie Ishikawa. Alle kinderen moeten het dansje leren en meezingen. Het heette de Ishikawa – samba. Misschien kan ik nog ergens een filmpje vinden, want momenteel zie ik niets op youtube dat erop lijkt :P
Oh ja ik wilde nog kwijt dat veel studenten in mijn klas zeggen dat ze alleen maar rijst eten bij hun gastfamilie. ’s ochtends en ’s avonds, maar ik krijg in de ochtend gewoon een (dikke) boterham die ik in de toaster kan doen. Ze hebben melk en ik kan dat samen met cocopuffs/ choco crips eten.
Ook lijkt het alsof het regenseizoen over is, aangezien het nu elke dag mooi weer is. Weliswaar schijnt niet elke dag de zon, maar de regen is ermee opgehouden. Toch lopen Japanse dames nog met een kleine paraplu boven hun hoofd rond. Dat is juist tegen de zon xD. Het is wel heel grappig om te zien en best wel stom dat ze juist de zon vermijden.
Trouwens, de familie Mizukami gebruikt echt voor alles hashi (chopsticks). Ze hebben één lang paar ( 1 set ) om mee te koken en 4 sets van hashi voor ieder om mee te eten. Zo heeft Yui haar eigen kleine stokjes, haar vader, moeder en ik de wat langere (voor volwassenen). Ze hebben ieder een ander kleurtje.
Toevoeging: In de avond heb ik nog wat foto’s gemaakt van het huis van mijn gastgezin ;)



  • 08 Juli 2010 - 21:47

    Sonakshi:

    Ahh..super ANs ..leuk om tehoren dat je he tnaar je zin hebt..En ik vind het heel leuk om te horen dat je zoveel uitvind in kanazawa..oehh en de kookcursus vind ik super vet!!

  • 12 Juli 2010 - 12:20

    Lilian:

    Heeft jouw gastgezin eerder een buitenlander op bezoek gehad dat ze brood en chocopuffs met melk in huis hebben, eten ze dat ook? Er zijn verschillende soorten wasabi met allerlei kleuren, mosterd is ook een familie daarvan, dus opgelet!
    Je bent wel een ervaring rijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 52229

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: