Karaoke! (nog niet af) - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Karaoke! (nog niet af) - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Karaoke! (nog niet af)

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

11 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

09-07-2010 (22:13 lokale tijd)
Dit reisverslag is nog niet af, morgen zal ik meer toevoegen. In de tussentijd kan je die van de volgende dag lezen.
Als eerste wil ik even zeggen: Gefeliciteerd zus met je verjaardag!! Hopelijk heb je daar in Nederland meer zon dan ik vandaag had :P
Weten jullie nog dat ik laatst had geschreven dat de zon hier veel schijnt? Nou vandaag was het weer meteen raak. Ik ging de shopping mall “Forus” in en toen ik naar buiten wilde was het aan het stortregenen! Nu stortregent het ook nog eens… Hopelijk is het morgen mooi weer, het zou volgens de krant rond de 29 en 30 graden zijn met een zonnetje. Ik ga namelijk op schoolreisje naar Kaga.
Vanochtend was ik moe! Ik ben nog steeds moe dus ik ga wel zo naar bed eigenlijk … :p
We hadden vandaag een class meeting (van maar een klas bestaande uit drie mensen maar ja xD) met de docenten en het hoofd van de school. Elke klas had dat vandaag, een soort van review over hoe het deze week ging of de lessen te snel gaan en of er nog verzoeken waren enzo.
Daarna hebben ze een klassenfoto gemaakt (die ik nog wil hebben). Ik heb al een kaartje voor mijn nachtbus naar Tokyo gekocht. Yasuko-san heeft voor mij geregeld dat ik in een Ryokan (traditioneel hotel) slaap voor Kyoto en Nara. Een Oekrains meisje wil ook met mij mee, en we gaan dus met z’n tweeën naar Nara :D

Trouwens het is niet goed als Jappen gaan scheiden, ik weet niet precies waarom we erop zijn gekomen maar dat hadden we het over tijdens het eten en bij Japanners is dat nogal slecht. Ook heeft haast geen Japanner een beugel, ze lopen liever rond met scheve tanden (waarschijnlijk omdat het duur is). Tieners hebben vaak superveel make up op, dikke mascara zodat ze genoeg zwart om hun ogen hebben en ik zie vaker die speciale lenzen waardoor hun ogen groter worden. Dat is echt eng als je er eentje daarmee ziet, het lijkt net alsof hun oogpupillen zo groot zijn dat ze niet in de oogkassen passen! Oh ja ik heb ook wel 2 video’s gemaakt waarbij je (expres) ziet hoe meisjes enigszins krom/ met X benen lopen.
Vandaag gedaan:
Naar school
Schoolmeeting
Yolanda ontmoet voor het kantoortje van Yasuko-san, tussen de middag eten gegeten en ijsje
Karaoke gezongen, thriller, I will survive, bring me to life, this is how you remind me, I kissed a girl, red hot chilli peppers, Let’s get this party started.
Gamecentre gespeeld, super leuk
Gisteravond met Yui een serie gekeken, net zoiets als een blueray disc speler die alles opneemt. Supermooi beeld. Elk jaar een nieuwe pokemonfilm hier en de nieuwe digimonserie is begonnen. xD Bij ons is het inmiddels al uit de mode. Yui vond mijn puntenslijper van Pimboli heel mooi.

Ze proberen hier milieubewuster te leven, papier en plastic moet gescheiden in de prullenbak. Ook wordt het licht bewust sneller uitgezet als je er geen gebruik van maakt.


  • 10 Juli 2010 - 18:56

    Sonakshi:

    Ahh. vet Ans..klinkt goed..ik ben zeker benieuwd naar je klassenfoto en je verslagen over Kyoto en Nara..ook super lief van Yasuko-san dat ie accommodatie voor je heeft geregeld...oh en iets wat ik nog een keer wil doen is karaoke zingen..gaaf dat je dat heb gedaan..hopelijk vertel je er meer over...oehh super schattig dat je met Yui een serie hebt gekeken..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 52228

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: