Snelle update - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Snelle update - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Snelle update

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

29 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

Hoi iedereen,
Aangezien het best wel laat is hier (1:46) en ik morgen weer vroeg naar school moet, heb ik een korte update.

Gisteren zijn we naar het strand geweest. Het was supergezellig en de watertemperatuur was net goed, het was niet erg warm maar ook niet koud. Het zand was wel gloeiend heet (en het water redelijk zoutig )!
We zijn een Japans gezin tegengekomen. Alleen de vrouwen waren aanwezig (omdat de mannen altijd moeten werken). Ze waren erg aardig, gastvrij en bovendien erg nieuwsgierig naar ons, buitenlandse studenten. Yui ging gisteren op kamp met school. Het is voor één dag en ze komt morgen weer terug.

Vandaag ben ik met Josephine weer naar de Higashi chaya district gegaan (geisha district) om een shamisen workshop mee te maken.
Het was in een traditioneel huis. We kregen eerst groene dikke thee (de bittere gezonde thee dat uit groene poeder en heet water bestaat) te drinken met suikersnoep.

Daarna mochten we zelf spelen op de shamisen. Ze worden in dit huis gemaakt en er lagen een paar klaar om op te spelen. Er lag een simpele tutorial erbij met hoe je de shamisen moet oppakken en ook een blad met de noten van het melodietje “sakura sakura” om te bespelen.

Vervolgens ging ik naar een goed onderhouden traditioneel geisha huis. Het was een soort museum. Het geisha huis zag er erg mooi uit van binnen en het was interessant om de instrumenten en werkelijke werkomgeving van de geisha’s te zien. Het huis was trouwens alleen afgesteld op korte mensen, want elke deuropening is voor westerlingen met een gemiddelde lengte net te laag.

Vandaag kwam Yui terug en was uitgeput. Ze is zo schattig omdat ze vrijwel overal kan slapen, zelfs onder de huiskamertafel (en die is redelijk laag). Japanners kunnen gemakkelijk overal slapen, in de trein, tijdens colleges etc. xD Rond avondeten had Yui trouwens wel grote verhalen.

Welterusten (oyasuminasai)!!

• 28 Juli 2010 - 17:20

Julie:

Hey Ans,

Superleuk allemaal, ben altijd weer blij als ik je verhalen lees :)
    Op naar het volgende avontuur!
    Haha
    XX

• 28 Juli 2010 - 20:36

Lilian:

Nou de slapende japanners leren ook niet veel tijdens de colleges! Slapen op het werk zal wel niet lukken of juist wel daarom zijn ze altijd maar op het werk.