Kamishibai storytelling and samurai district - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Kamishibai storytelling and samurai district - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Kamishibai storytelling and samurai district

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

21 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

20-07-2010

Weer naar school geweest. Ik was erg moe van gisteren. Ik kwam pas om 12 uur aan bij mijn gastgezin en ik ging om 2 uur naar bed doordat ik een trein later had genomen. Ik kwam rond half 12 aan op het station en omdat er blijkbaar geen bussen dan meer rijden, moest ik naar huis lopen met mijn reiskoffer xD. In Nederland rijden de bussen gewoon tot 1 uur, maar hier dus niet. Enfin de volgende keer maar naar de bustijden kijken.

Om 7:20 moest ik eigenlijk opstaan maar het werd veel later en ik was 5 minuten te laat voor school. Nou ja de hoofd van de school vond het niet zo erg gelukkig. Ze wist dat ik naar Nara was geweest.

Na kwart voor 9 is het eigenlijk best rustig qua fietsers in Kanazawa, de meeste mensen zijn al op hun werk of school. Het erg warm, rond de 30 graden. De docente vond ook dat ik best bruin ben geworden in Nara, de zon scheen ook enorm fel daar.

Met school gingen we picknicken. We kregen sandwiches, drinken en ook een stukje watermeloen. Het zou helemaal perfect zijn geweest als het niet zo extreem warm was en er niet een overvloed aan mieren was! Het was echt extreem, het was zeker wel een mierenplaag. We zaten trouwens op een grasveldje naast de rivier, dus veel studenten gingen na de voorstelling daar een pootje baden. De voorstelling was supergrappig. Een oudere man ging verhalen vertellen door middel van grote kaarten waarbij je de voorste opzij trekt zodat de kaart erachter zichtbaar wordt. Het heet Kamishibai storytelling. Het was erg grappig omdat de man goed verhalen kon vertellen. Bovendien kon de man zelfs in het Engels praten! Hij treedt vaak op voor basisscholen en doet het ook wel eens in andere dichtbijgelegen landen.

Daarna ben ik naar het samurai disctrict gegaan met Josephine en heb ik een samurai huis gezien en nog een paar oude huizen (van o.a. foot-soldiers van de Kaga clan). Ik had al de Nagamachi district gezien en er eerder al flink wat foto’s van gemaakt, daarom heb ik nu alleen foto’s van de musea die ik heb bezocht. De Nagamachi district is erg mooi, ik kan niet wachten tot ik de Higashi chaya district heb gezien. Deze geisha district blijkt namelijk nog veel mooier te zijn.


Oh ja een docente gaf mij de naam van de actrice waar ik blijkbaar op moet lijken. Ze heet Kotegawa Yuko. Ik denk dat het laatste haar voornaam is, maar ik vind trouwens dat ze helemaal niet op mij lijkt!

  • 21 Juli 2010 - 21:15

    Lilian:

    Als je een foto van Yuko laat zien, kunnen wij zelf beoordelen of jij op haar lijkt.

  • 22 Juli 2010 - 12:43

    Stephanie:

    Heey Ans!

    Heb net al je verslagen gelezen, dat was een werk!:P

    Maar ik ben super blij dat je het daar naar je zin hebt, hoop dat er een beetje goed op je gepast wordt, nu ik niet in de buurt ben om dat te doen...;)

    Verder mis ik je wel hoor...Met wie moet ik nu gamen? Ben ik eindelijk vrij van school en werk, ben jij er niet:'(. Maar dit is natuurlijk wel een hele mooie en leuke belevenis, geniet ervan!

    -xxx- Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 52249

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: