Verslag 06-07-2010 - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Verslag 06-07-2010 - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Verslag 06-07-2010

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

08 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

06-07-2010 Tweede schooldag

Hooi iedereen, gelukkig krijg ik leuke reacties op mijn video’s en foto’s :) Sorry dat ik bij de meeste foto’s geen beschrijving heb, het is makkelijker om gewoon de laptop aan te laten staan en de foto’s te laten uploaden (duurt vrij lang).
Met mij gaat het wel goed, ben alleen erg moe. Vandaag ging ik een grote manga/anime store bezoeken met een aantal klasgenoten. Lisa wilde graag mee en we wisten niet waar het was. Een student wist waar de winkel was en zou ons de weg wijzen (nadat we naar de “Elementary school” waren geweest en dat was pas na 5 uur afgelopen). Plots ging een grote groep helemaal naar de anime/manga winkel. We gingen met de bus en we gingen door de winkelstraat die ik gisteren heb gefilmd (waar ik de fietswinkel niet kon vinden).
Het was ver weg en uiteindelijk ging ik met een jongen teruglopen omdat de rest allang weg was (nu ben ik nog steeds traag wat keuzes maken betreft!). Maar ik heb nu wel leuke kadootjes gekocht ^^ ;)
De Elementary school was superleuk. We moesten met de trein gaan, maar omdat dit een gratis schoolreisje was kregen we een treinkaartje en gingen we gezamenlijk naar de school. Toen we er waren moesten we onze schoenen uitdoen en slippers aantrekken (is blijkbaar hygiënisch en erg gebruikelijk). Daarna mochten we in twee groepen naar een klas gaan en werden we verwelkomd door de kinderen (die de hele tijd op de grond zaten!). Zij waren erg enthousiast om ons te zien en nieuwsgierig, maar moesten alles in het Engels vragen. Er waren 3 docenten waarvan eentje erg goed Engels kon. Dat was zo omdat hij eigenlijk uit Californië komt en via de overheid een contract heeft om Engelse les te geven in Japan. Er was een heel plan, wij zouden komen voor de Engelse les en ze zouden ons vragen stellen als: waar kom je vandaan, wat vind je lekker voedsel, hoelang reisde je met vliegtuig. In de ochtend vóór schooltijd moesten we een tekening maken van een dier en het opschrijven. Dat getekende dier moesten zij raden door hints te krijgen in het Engels. Daarna moesten ze zoveel mogelijk buitenlandse studenten interviewen, met vragen over onze huisdieren en dat in een schemaatje schrijven (schoolopdracht). Vervolgens gingen de schoolkinderen voor ons zingen en blokfluit spelen. Het was superschattig (zie video). Aan het eind mochten ze ons vragen stellen in het Engels en als afscheid gingen ze iedereen af om handjes te schudden. Ze vonden het supergrappig om te doen, want Japanners doen dat vrijwel nooit.
Daarna kregen we een rondleiding door de school en bij elke klas dat we langskwamen gingen kinderen zwaaien. Ze zijn superschattig in hun kleine uniform. Bij een klas mochten we naar binnen komen en de docent zei dat de kinderen een liedje voor ons moesten zingen, wij waren natuurlijk super verrast.

Wat ik het leukste vond in de school waren de briefjes die op sommige plekken aan de muur hingen. De schoolkinderen hadden complimentjes voor elkaar opgeschreven en deze zijn aan de muur gehangen.

Toen we terugkwamen van de trein waren we nogal luidruchtig. Daarom was er in onze wagon geen enkele Japanse te bekennen, terwijl het superdruk was in de trein. Er was genoeg plek op de bank naast een medestudent, maar geen enkele Japanse jongere wilde naast diegene zitten. Zelfs niet toen we zeiden dat ze er mochten zitten. Maar er gebeurde iets heel vreemds, omdat twee meisjes die in de wagon naast de onze stonden (omdat het druk was, maar ze mijn medestudenten wel wilden mijden) keken mij wel vriendelijk aan en glimlachten naar me. Op dat moment was ik best stil en glimlachte gewoon terug. Toen ze uitstapten zwaaiden ze naar me alsof ik een kennis van ze was!
Ik zwaaide terug en de rest van de studenten keek me heel raar aan.
Blijkbaar vinden veel Japanners dat ik er betrouwbaar uitzie of dat ik Japans ben, want ik heb dat ook al gehad in de Narita Express trein met een oude man. Ook vragen Japanners wel vaker of ik niet gewoon een Japanse ben xD.



Ik heb 2 docenten, Fukuda-sensei en Tanaka-Sensei. Fuduka-sensei is grappig en een aardig oude vrouw
Tanaka-sensei is jong en wel lief.

Dus we gingen naar de bekende manga/anime winkel. Het heette Animate en ligt aan een drukke winkelstraat vlak bij het bekende park, Kenrokuen Garden.

Het was een supermooie winkel, er waren te veel manga boeken, ik kon gewoon niet kiezen. Helaas hadden ze trouwens niet alles…
Het waren 2 winkels, eentje met allemaal anime/manga figuren. Het was meer een soort hobbywinkel. Ik heb daar een lang filmpje van, kijken dus! ;)

Jongen zei dat het niet gewoon was om een video te maken in een winkel, dus ik heb alleen foto’s van de mangastore die tegenover de animewinkel ligt.

Oh ja tussen de gepubliceerde foto’s zijn de foto’s die tijdens de lunchpauze gemaakt zijn van mijn klasgenootjes. We zitten met z’n zessen in de Tori-klas. Alle studenten zijn verdeeld over 4 of 5 klassen, met verschillende gradaties in de Japanse taal.

Naomi-san, mijn gastmoeder, was superverbaasd toen ik in de avond (nadat ik mijn was gekreukeld terugkreeg) zei dat wij nog onze kleding strijken. Zij doet dat dus niet, maar gooit het gewoon in een speciale droger die dat zelf doet. Alles is geautomatiseerd in de keuken en met de was, je gooit het er gewoon in en de machine besluit zelf wanneer het klaar is (behalve dan de oven en de toaster).

  • 08 Juli 2010 - 20:03

    Els:

    Huh ze strijken hun eigen kleding niet maar hebben een machine die dat voor ze doet?

    het lijkt wel of je naar de toekomst bent gereisd

    groetjes

  • 08 Juli 2010 - 21:42

    Sonakshi :

    Ahhh.... vet die geautomatiseerde strijkijzer en keuken...oh Ans ik weet al wat ik wil voor mijn studentenkamer...ahahhaha
    Nou grappig hoor, hoe wij en zij zich verbazen..ik ga snel naar de filmpjes voor de MAngawinkel ..

  • 08 Juli 2010 - 23:22

    Lilian:

    Kwam jouw gekreukelde was uit de wasmachine en moest die nog in de speciale droger om te strijken?
    Zo'n apparaat wil ik wel zien!

  • 10 Juli 2010 - 09:59

    Rosa :

    Wauw, klinkt leuk allemaal! En je filmpjes zien er ook mooi uit!

    Ik ben idd ook benieuwd naar die machine, en leuk dat ze jou aanzien als een echte japanse!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 52251

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: