Veel te lezen: verslag van 03-07-2010 - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Veel te lezen: verslag van 03-07-2010 - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Veel te lezen: verslag van 03-07-2010

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

05 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

03-07-2010 (13:55 lok. Tijd)

Ben nu in de trein naar Tokyo. Ik heb mijn grote bagage inmiddels afgegeven bij een bagage delivery service en wat extra yen uit de muur gehaald voor de zekerheid ;) Het is namelijk echt al onhandig genoeg met mijn kleine koffer en rugzak.
Ik sta versteld van de schone treinen en de comfort van de Narita express (eerste trein die ik moest nemen, blijkt nu ook de mooiste te zijn en het modernst aangezien er wifi aan boord was). Momenteel zie ik veel groen in Japan (zie video’s). Ook was er op het schermpje als headline news het Nederlands elftal dat heeft gewonnen van Brazilië. Sommige huizen zien er ouderwets maar traditioneel , mooi en sfeervol uit. Anderen zien er wat gewoner uit, maar alsnog anders dan in Nederland ;) In de trein worden meldingen in 3 talen gesproken: Japans, Engels én Chinees! Ik was wel verrast hoor ;) Misschien kan je de volgende keer mee wmn? ;)
Verder is het echt super schattig dat de Japanners dan weliswaar niet allemaal Engels kunnen (op Narita Airport, het stelletje in het vliegtuig en de Japanners bij service balies op stations zijn de beste Engelssprekende Japanners die je kan vinden), ze blijven proberen op andere manieren om de boodschap over te brengen, zoals een draagbaar Japans-Engels vertaalboekje mee te nemen en jou het te laten oplezen xD
Ik kan het nauwelijks beseffen dat ik werkelijk door Japan aan het reizen ben, ik kan wel uren uit het raam blijven staren naar de Japanse omgeving… Ik vind het overigens wel misleidend dat de trein steeds bij elk station waar het langsrijdt afremt. In Nederland is dat niet zo bij intercity’s, toch? Daarom denk ik steeds dat de trein gaat stoppen.
We zijn net langs de stad Chiba gereden en zijn nog op steeds onderweg naar Tokyo (het is blijkbaar echt een hele lange afstand!). Het was wel minstens een uur rijden, terwijl het op de kaart leek alsof Narita Airport en Tokyo niet zo ver van elkaar af liggen.
Alles is hier wel net wat anders, het verkeer rijdt aan de linkerkant en medewerkers van winkels en bureaus begroeten je zonder dat je eigenlijk iets met ze te maken hebt.
Hmm… ik denk trouwens dat ik bij de volgende halte (Tokyo) maar een bento box ga kopen :P
15:12
Uiteindelijk heb ik een pittige tofu kurrie met rijst gekocht en gegeten. Er was gewoon een te groot aanbod aan schattige snacks en bento boxes, ik zag er zelfs eentje in een speicaal pokemon meeneemtasje (iets voor jou Diego? ;))
Ik had niet zo veel tijd omdat ik de trein naar Echigo-Yuzawa wilde pakken die bijna zou vertrekken. Daarom ben ik maar bij een afhaaltentje aan de verkoper gaan vragen wat hij het lekkerst vond en ben ik uitgekomen op deze maaltijd. Hij was best enthousiast trouwens en een ware grapjas xD blijkbaar dacht hij dat ik alles kon verstaan omdat hij steeds zei “Joke desu ne”
Tokyo station is echt te groot en snikheet. Iedereen weet waar hij of zij naartoe moet (behalve ik natuurlijk :P) en krioelt langs je heen. Mensen kijken je snel geïrriteerd aan omdat je al snel in de weg loopt als je de weg niet weet. Ik wilde daar niet te lang blijven aangezien het zo warm was.
17:38
Ik had de vorige Hakatu trein net gemist, dus ik verbleef nog een uur op station Echigo – Yuzawa. Nu zit ik eindelijk in de laatste trein, maar ik ben wel erg moe geworden… Had ik maar meer geslapen in het vliegtuig…
Nog even… (2,5 uur xD) en dan ben ik op Kanazawa station.
Ik vind het er wel eng uitzien, de mensen met witte mondkapjes om bacterieverspreiding tegen te gaan. Het zijn er niet veel, maar ze zijn wel overal.
Voor lange treinreizen komt er altijd een meisje met een karretje vol snoepgoed langs. Ook gaan mannen (treinmedewerkers) na elke treinreis alle stoelen langs om ze netjes terug te zetten en prullenbakken te legen + al het andere vuil weg te gooien. Ze letten op elk detail, zelfs of het gordijntje iets meer naar links of rechts moet (of ze hadden misschien op dat moment niets beters meer te doen :P).
Ik heb vandaag trouwens nog geen enkel zonnestraaltje gezien… Het is hier alleen maar bewolkt
Om 8 uur ’s avonds is het echt pikkedonker O.0 en ik zie door het raam dat het nu giet in Kanazawa! :’(
Trouwens: het valt me echt op dat elke vrouw die ik zie wel met een grote vierkante klapmobiel rondloopt, jeweetwel die telefoons die ook bij ons op de markt zijn maar die gewoonweg lelijk groot zijn. Deze zijn in ons geval meestal voor “ouderen of slechtzienden” :P. Je kan er wel veel dingen mee doen, zoals internetten en tv kijken (mijn gastmoeder heeft een mobieltje met ingebouwd zonnepaneel)
En elke vrouw heeft er wel iets aan hangen, zelfs een oudere vrouw aan de receptie (een klein aapje!)


Voor video's (deze zijn vaak nieuwer dan mijn getypte reisverslagen) kijk op:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=FE2F695A3FE382F3

Dit zijn nieuwe filmpjes met toelichting erbij ;)

Voor foto's:
http://s4.photobucket.com/albums/y126/gerbilgirlanssy/Japan%20photos/

Wachtwoord: japan2010

  • 05 Juli 2010 - 16:54

    Sonakshi:

    Ik kan het ook niet geloven dat je momenteel in Japan zit en ik Nederland..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 52265

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: