Eerste verslag in Japan - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Eerste verslag in Japan - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Eerste verslag in Japan

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

04 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

Hooi iedereen!

Dit is mijn eerste verslag uit Japan.
Ik heb het onderweg getypt op mijn Ipod Touch en ik typ het nu gewoonweg opnieuw over, met wat extra toevoegingen van latere belevingen.

3-07-2010 01:51 (nog 2 uur vliegen)

Net wakker, het hele vliegtuig is donder aangezien het vanaf 22:00 uur slaaptijd is. Ik zit naast twee aardige Japanse mensen, een stelletje die net getrouwd is en op hun huwelijksreis is geweest naar Rome. Ze zijn vanaf Tunesië met een cruiseschip rond gaan varen. Ze wonen in Tokyo en hebben beide een redelijk hoge studie gevolgd (sociologie en pharmacie).

Ik voel me een beetje schuldig en erg klunzig, aangezien ik heel onhandig mijn bagage soms uit mijn handbagagekoffer wil halen en elke keer de Japanse man het vanzelfsprekend vindt om het voor mij in en uit het bagagerek te halen. Ook willen ze graag helpen als je iets niet begrijpt zoals iets op het migratieformulier uit te leggen. Hun Engelse uitspraak (en taal) is niet perfect, maar vaak begrijp je elkaar met voorbeelden wel goed. Zover is mijn indruk van Japanners dat ze erg aardig zijn. Ook zijn ze redelijk praatgraag je contact zoekt.
(Later besef ik dat deze Japanners een van de best sprekende zijn, mede dankzij hun studie geloof ik).
Verder hebben ze me verteld dat het momenteel "rainy season" in Japan is tot half juli. Dat is balen, maar ja.
Nu ruik ik een chinees chemisch geurtje, wat lijkt op de geur als bij mijn oma. Dus momenteel heb ik nog een beetje het gevoel alsof er erg aardige/behulpzame Chinezen naast mij zitten.

Bij de gate was het een drukke beleving, achterin stond een groepje Nederlanders + geïnteresseerden (en één gast met het shirt "Brasil 2010")
rondom de tv de voetbalwedstrijd te kijken. Daardoor was er opstopping. Tot mijn grote verbazing en vreugde heeft Nederland toch 2-1 gescoord. We vertrokken 15 minuten voor het eind van de wedstrijd, maar het werd wel omgeroepen dat Nederland uiteindelijk met 2-1 heeft gewonnen ;) Dat krijg je met de KLM hè ;)

Ik was redelijk gespannen voor de strenge controle, maar ik vond het meevallen. Achteraf gezien hoefde ik geen vloeibare stoffen in een plastic zakje te doen. Misschien komt de strenge controle nog in Japan... (viel uiteindelijk ook erg mee)

De entertainment systemen van de KLM zijn verbazingwekkend verbeterd. Je kan gewoon wanneer je wil heel veel nieuwe films kijken. Ik heb gewoonweg te weinig tijd om al die nieuwe films te zien! Ook er allemaal series, disney klassiekers en oscar gewonnen Nederlandse films te zien.

Ik heb trouwens alleen "Percy Jackson, the lightning thief" gezien, maar "The clash of the titans", "Sherlock Holmes" en "how to train a dragon" komen hopelijk de volgende keer wel ;)
Ook heb ik wat nieuwe Japanse woordjes en zinnen geleerd door een language course spel te spelen op het entertainment system.

Verder had ik een japanese meal als avondmaaltijd gehad (zie foto's). Ze waren wel verbaasd dat ik met chop sticks kon eten, zie ik er soms niet uit als een Chinese? :P

Nou dat is het voor nu.
Wel berichtjes achterlaten hè? ;)


Voor video's kunnen jullie kijken op: http://www.youtube.com/user/Gerbilgirlanssy#p/u/12/he4YC59wNfw

Foto's kunnen jullie zien op:

http://s4.photobucket.com/albums/y126/gerbilgirlanssy/Japan%20photos/

Het is een privé foto-album, het wachtwoord is: japan2010

  • 04 Juli 2010 - 13:14

    Rutger:

    Die filmpjes zijn tof :D Dat uitzicht vanuit de trein... ik ben jaloers!

  • 04 Juli 2010 - 15:24

    Julie:

    Hey Ans!
    Zie je nou, alles is helemaal goed gegaan!!
    Super vet, volgens mij heb je het naar je zin... :)
    Veel plezier nog:D

  • 04 Juli 2010 - 17:49

    Fairouz:

    Heeey Ans,

    aan de video's te zien heb je het naar je zin, wou dat ik er ook was, heel mooi landschap en alles lekker goedkoop hihihi :P
    Alleen jammer dat de foto's het niet doen, tenminste het wachtwoord klopt niet?

    De vliegreis ging dus goed?
    Ik wacht nu op een volgend verslagje hihihi :D

    Heeeeel veel plezier, en tot reactiessssss ;) :P

    XXXX

  • 04 Juli 2010 - 19:49

    Sonakshi:

    Vet Ans!!
    Wow, je bent echt snel met je eerste verslag, filmpjes en foto's!!

    Qua landschap en OV zag het er ook allemaal top uit!!
    Ik vind het wel super gaaf dat we zo met je kunnen meegenieten!!

    Kijk uit naar je tweede verslag!!

  • 04 Juli 2010 - 20:59

    Els:

    Hey Zusje!!!!

    ik wil nog meer horen hoe was je treinreis, hoe is je gastgezin enz enz.

    Ik wil het allemaal horen, wanneer kunnen een keertje msnen?

    groetjes en ik mis je

    je Zus

  • 04 Juli 2010 - 21:21

    Roland:

    Cool verhaaltje! En de filmpjes en foto's geven een goede indruk van de ontzettend drukke Japanse sfeer ;) Hoe is het bij het gastgezin? En had de trein meer dan een minuut vertraging? In dat geval had je je geld kunnen terugvragen :P

    Heel veel plezier nog daar, ik ben benieuwd naar volgende verhalen!!

  • 05 Juli 2010 - 06:00

    Kuruma:

    Hey Ans!

    Ziet er heel erg leuk uit! Fijn ook dat je ook goed aangekomen bent! Wat een schattig gastzusje heb jij!!! Ik heb de foto's, het filmpje en de tekst snel bekeken. Gister is ons broertje weer naar huis gegaan :-( hij komt over een uur of 10 aan in Chili... en ik ga zo naar de Oekraine. Maar als ik eenmaal in Rusland ben dan ga ik alles uitgebreid bekijken en lezen! Trouwens, al lekker veel Honda's gespot ;-)?

    xxx Laura

  • 05 Juli 2010 - 08:50

    Shos:

    Meer filmpjes, Ans! Die zie echt leuk om te zien. Dan voelt alles extra dichtbij ^_^ Hoe is je ervaring met Japans spreken daar?

  • 05 Juli 2010 - 09:54

    Sally:

    Hey Ans!

    Wat ontzettend leuk :D Net al je videos gekeken. Je "zusje" is echt superschattig haha.
    Hoe is school?

    xx

  • 06 Juli 2010 - 05:16

    Adri:

    Hoi Ans,

    Een spannend avontuur daar in Japan. Een unieke ervaring zal het zeker worden. Heel veel plezier!

    Adri (vader Laura)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 52256

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: