Goudblad museum - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Goudblad museum - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Goudblad museum

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

29 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

29-07-2010

Vandaag ben ik na de les met Ilya (een Russische jongen) naar blijkbaar de enige elektronicazaak van Kanazawa gegaan. Ik zag daar allemaal interessante nieuwe laptops en beeldschermen van Japanse merken en grote 3D TV’s, maar voor de rest was de elektronica niet veel anders dan in Nederland. Waarschijnlijk zie ik meer interessante devices in Tokyo Akihabara.

Daarna gingen we terug naar de school om naar de Art en craft tour te gaan. Die ging niet door omdat de docente die ons zou begeleiden het vooraf eerst heeft bekeken en besloten heeft dat het te saai was. We waren maar met z’n vieren (Josephine, Ilya, Oliver en ik) omdat de rest naar de bioscoop is gegaan xD.

Ik ben uiteindelijk met de docente naar de gold leaf museum geweest. Deze was echt supermooi, allerlei voorwerpen zijn in goudblad versierd. Goudblad is flinterdun, 0,001 millimeter volgens de docente. Als je goed kijkt, kan je gewoon door het goudbladpapier heen kijken.

In het museum kon je mensen zien werken aan het snijden van goudblad. Je kan het niet aanraken want het lost gewoon op als het tegen je huid aankomt. Je kan het overal in doen, lotion en zelfs drinken. Het is ter versiering en je kan het gewoon eten (heeft geen smaak en is niet bepaald lekker hoor ;)). Ik mocht een workshop doen waarbij ik chopsticks met goudblad versierde. Deze heb ik vervolgens gekregen als souvenir ^^

Alvast welterusten iedereen!
Oyasuminasai!

  • 29 Juli 2010 - 15:00

    Jurgen:

    Super leuke verslagen Ans.
    Nu zit ik ook te overleggen een soortgelijke trip als jij te doen...wel voor langere tijd.

  • 29 Juli 2010 - 22:32

    Lilian:

    Ik ben hartstikke benieuwd naar het bladgoud, is het te koop?

  • 30 Juli 2010 - 08:17

    Laura:

    Leuk?! Wat is het dan eigenlijk voor materiaal als je het ook kunt eten? Kan het ook bederven :-)?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 52194

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: