Lang leve tonkatsu - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Lang leve tonkatsu - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Lang leve tonkatsu

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

14 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

14-07-2010

Vandaag had ik eerst school, maar jeetje wat had ik een vreetbui! Ik kwam ook moeilijk uit mijn bed, gelukkig viel het mee dat het vandaag niet regende (gisteren en eergisteren was ik namelijk helemaal weg geregend). Ik probeerde de kleine witte sandwiches met peanutbutter, maar het smaakte helemaal niet als pindakaas! Het was smakeloos en vies :/… Ik had erg veel zin in chocolade en heb dat gehaald in de kleine supermarkt voor de school. Op de foto’s van vandaag kan je “Ghana” chocolade zien. Het is gewoon normale melkchocolade verpakt in kleine aparte stukjes, dus dat zat wel goed ;)
Na de lessen ging ik met Katie tonkatsu eten bij een restaurant op Kanazawa station. Ze had me de tonkatsu aangeraden en wist een goed restaurant om het te eten. Katie is hier namelijk met haar vader eerder geweest, hij moet mee naar Japan aangezien zij pas 15(!) jaar is.
Jeetje wat is dat station groot! Ik had dat restaurant (na inmiddels bijna 2 weken) namelijk nog niet gezien. Het was super gezellig ook al waren we met z’n tweeën en de tonkatsu was super lekker! Ik had het niet zo verwacht, het is net alsof je varkensvlees met een krokant laagje eet. Het is een soort gefrituurde varkensvlees dat een paneerlaagje eromheen had. Een soort tempura lijkt het me. Voor meer informatie zie: http://japanesefood.about.com/od/pork/a/abouttonkatsu.htm
En zie mijn foto’s later ;) In ieder geval bij dit restaurant was het super lekker klaargemaakt, misschien komen we nog terug.
Na de lunch ging ik terug naar Eurocentres om naar de hiragana, katakana en kanji les te gaan. Ik leerde wat meer over katakana en een paar kanji. Vervolgens ging ik met een paar studenten (die zich ervoor hebben opgegeven) naar een kalligrafie klas. Dat was door vrijwilligers opgezet. Je hoefde slechts 200 yen te betalen. Het was het zeker waard, we mochten met penselen en inkt op dunne papieren kanji tekens schrijven. Het was super lastig om het netjes te doen. Uiteindelijk mochten we op een soort klein schilderijtje een kanji naar keuze schrijven/tekenen. Ik heb voor de kanji Sora (lucht) gekozen (http://japanese.about.com/library/bl50kanji_sora.htm).
We mochten het eindschilderijtje houden en er werden foto’s gemaakt, dus ik ben inmiddels een kanji schilderijtje, foto’s en ervaring rijker. Deze culturele activiteit was echt super.
Nu zit ik weer in een game arcade hall omdat de jongens dat leuk vinden. Deze ligt bij de uitgaans en shopgelegenheidsstraat Korinbo. Er zijn hier meer video games van Capcom en Sega (zoals magical academy quiz) maar ik heb er niet zo veel trek meer in. Het is allemaal erg veel geldverspilling xD. Ik heb er wel nog video’s en foto’s van gemaakt, er waren namelijk veel meer duurdere en mooie prijzen te winnen als bij de vorige arcade hall.
Daarna besloten we terug naar huis te gaan. We liepen voor de verandering langs de straat die parallel liep aan de Korinbo. Dat bleek een enorm mooie straat te zijn die zijstraatjes heeft die leiden tot de Nagamachi district (voormalig samurai district). Er zijn daar allemaal mooie traditionele huizen. Natuurlijk heb ik er weer veel foto’s en een video van gemaakt. Ik zal er vast nog wel terugkomen aangezien ik het speciale samurai huis wil zien die open is voor bezoekers.
Trouwens als ik minder gedetailleerd dingen beschrijf is het gewoonweg omdat ik er al zoveel van heb gezien dat het niet meer zo bijzonder is.

  • 15 Juli 2010 - 12:20

    Sonakshi:

    Oh wel vet dat je een
    cursus kalligrafie hebt gevolgd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 52192

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: