Kenrokuen garden - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Kenrokuen garden - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Kenrokuen garden

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

14 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

13-07-2010

Ik schrijf dit terwijl de regen tegen de ramen aanslaat. De hele dag regent het al. Het is echt verschrikkelijk om door die regen te fietsen zonder een paraplu boven je hoofd te hebben. Ik ben zelfs op de terugweg gaan lopen met de fiets aan de hand totdat ik iedereen langs me zag fietsen met een paraplu in zijn of haar hand. Na 20 minuten lopen kon het me niets meer schelen of het verboden was en ging ik ook maar met de paraplu fietsen, aangezien mijn broek en sokken helemaal doorweekt waren.

Vanochtend ging ik trouwens wel trouw met een regenpak door de regen, maar dat is niet echt een aanrader. Voor de lessen hadden we Fukuda-sensei en Tanaka-sensei. Fuduka is de oudere vrouw die wel veel grapjes kan maken en ook erg leuk lesgeeft. We hebben nog een foto genomen met Tanaka-sensei omdat zij niet op de klassenfoto stond. Oh ja en ik kon het niet laten en ging tijdens de voetbalwedstrijd Nederland – Spanje stroopwafels eten. Daarna had ik ze naar school en aten anderen ook mee, de docente vond het lekker en mijn klasgenoten ook. Kae moet het maar in Amerika introduceren zei ik :P.

Na de lessen gingen we met een groepje van 8 bij de “Freshness Burger“ eten. We hebben daar kleine hamburgers gegeten, ik een Teryaki chicken hamburger en nog een soort oliebol met chocolade eroverheen. We gingen met de bus naar Korinbo aangezien het regende. Dit is een drukke straat met uitgaansgelegenheid en er zijn veel winkels. Het was ook geen goede dag om naar het park te gaan, maar we hadden eigenlijk mooi weer verwacht en we moesten en zouden het park ooit zien en nu hebben we er tijd voor.

De hamburgertent was leuk aangekleed, op zijn Amerikaans met blikken SPAM. Zie de foto’s voor meer details ;) (zoals gewoonlijk heb ik er weer superveel gemaakt xD). We moesten trouwens wel superlang wachten op het eten, dat was wel wat minder. De hamburgers mochten zeker smaken, maar het waren wel kleine porties en je zit echt nog niet vol na één hamburger. Ik had er een versgeperste sinaasappelsap erbij besteld, eindelijk weer wat vitamine C binnengekregen. Fruit is hier namelijk verbazingwekkend duur, dus mijn gastgezin heeft vrijwel geen fruit in huis.

Na het eten gingen een paar niet mee, aangezien het nog steeds hard regende, maar merendeel ging naar de Kenrokuen garden. Het zou een van de mooiste tuinen van Japan zijn. Eerst gingen we door de Oyama Shrine heen, waar Oliver en ik al zondag waren geweest. In de regen was de kleine shrine nog steeds erg mooi. Ik heb het niet kunnen laten en nog wat foto’s genomen.

Daarna gingen we naar de Kenrokuen garden en niet naar de Kanazawa castle. We liepen langs de hoge stenen muren om het park van het kasteel heen, deze route heb ik gefilmd. Er waren wat stenen aan de zijkant met borden die informatie gaven over de geschiedenis van de muur.

We gingen daarna de Kenrokuen garden in. Je moest voor de entree betalen, maar het was slechts 300 yen (ongeveer 3 euro). Best goedkoop voor de mooiste Japanse tuin! Omdat het zo hard regende gingen we een theehuis in. Het was best rustgevend en we hebben er best lang in op de grond gezeten terwijl we naar buiten staarden naar de rustgevende tuin en de waterdruppels die van het dak naar beneden vielen. Achteraf bleek dat je ook groene en normale thee met een kleine zoetigheid kon bestellen zodat je je helemaal thuis voelt in het theehuis.

Daarna gingen we rondwandelen door de tuin en uiteindelijk zijn we weer naar de uitgang gegaan omdat we helemaal natgeregend waren ondanks de paraplu’s. We hebben nog een kleine tempel/shrine bezocht. Het had een paar rode poorten die achter elkaar stonden. Je moest er onderdoor lopen voordat je bij de tempel was. De tempel was ook grotendeels rood en erg mooi (zie foto’s). Deze tempel was vlak bij de uitgang van de tuin.

Daarna besloten we maar naar huis te gaan. Ik ging eerst weer terug met de bus en daarna met de fiets (zie eerdere beschrijving van paraplu op de fiets) nog even extra geld halen voor mijn reis naar Nara komend weekend en Kyoto het weekend daarop. Ik ga trouwens niet alleen, maar met een Belgische jongen en een Oekraïense meisje naar Nara. Daarna had ik wat lekkers gehaald bij de supermarkt (die 24 uur per dag open is, het is diegene die ik de eerste dag had gefilmd). Ik had een soort meeneem mini witte sandwiches gekocht waarin pindakaas zat en nog iets zoets. Hopelijk is het wat :P

Als avondeten heb ik zalm uit de oven met rijst, gebakken groenten en misosoep gegeten. Ze eten misosoep bij bijna elke maaltijd. Gelukkig eindelijk na drie dagen geen schelpdiertjes meer, ze waren wel lekker maar om ze elke dag te eten…

Weten jullie nog dat ik het had over dat Jappen graag aan het milieu denken? Het valt me op dat Japanners echt niet van verspilling houden. Als er avondeten over is dan bewaren ze het voor de volgende dag als lunch. Ze gooien vrijwel nooit iets weg, of ik heb het tenminste nog niet gezien. Een beetje zoals ik het avondeten van de vorige dag soms als ontbijt eet, wat tot grote verbazing kan leiden bij Fieke en Nadieh ;P

Ook heb ik hier nog geen enkele keer last gehad van scooters, ze komen vrijwel niet voor. In iedergeval geen enkel schoolkind heeft er een. Ze gaan vaker met openbaar vervoer of lopen. Ik zag er bij het uitje naar de college/middelbare school een klein meisje van ongeveer 8/9 jaar in haar eentje met de trein naar huis gaan. Ook slapen de Jappen verbazingwekkend heel gemakkelijk in de trein.

Ik moet er nog steeds soms om lachen, maar Japanners kunnen niet zo goed Engels en vrijwel geen andere talen terwijl ze wel zo veel Engelse woorden in hun dagelijks leven gebruiken (of misbruiken).
Zo heeft mijn gastgezin bijvoorbeeld een kommetje waarop staat: “I will be together all the times” … ze vatten het op dat het kopje altijd gebruikt moet worden ofzo, maar dit is toch geen correct Engels? Ook hebben ze een kopje waarop “Comme ça ism” staat en gebruiken ze vaak buitenlandse woorden omdat het leuk of stoer is denk ik xD Toch vraag ik me af of ze weten wat het allemaal betekent…

  • 14 Juli 2010 - 13:50

    Shos:

    Grote avonturen allemaal! ^_^ super leuk!

    Zou je de links en passwords voor je filmpjes en foto's ergens handigs kunnen zetten? Ik vergeet steeds waar ik ze kan vinden en dan zoek ik rond en dan geef ik het op ... :(

    Thanks!

  • 14 Juli 2010 - 17:19

    Els:

    Haha zo grappig van die kopjes, je moet ze maar snel een paar kopjes met juiste teksten geven.

    lig helemaal dubbel

  • 14 Juli 2010 - 20:22

    Fieke:

    Heerlijk om te lezen wat voor toffe dingen je allemaal doet Ans!! Japan is echt een bizar land voor ons westerlingen, lijkt me heerlijk te ervaren hoe de dagelijkse dingen net even anders gaan. Geniet ervan en keep us posted (maar gezien je discipline tot nu toe hoef ik me daar niet druk over te maken ;) )
    Hehehe ik wil nog wel even een note maken over dat avondeten als ontbijt: Kliekjes zijn cool, maar waarom 's ochtends :| Hoe krijg je dat naar binnen op een nuchtere maag? :|

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 52240

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: