Mijn 2e zondag in Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Mijn 2e zondag in Kanazawa - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Mijn 2e zondag in Kanazawa

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

12 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

11-08-2010 (ochtend geschreven)
Ik werd wakker gemaakt door geschreeuw buiten. Blijkt dat ze baseball aan het spelen zijn. Dat is een populaire sport hier, voetbal is hier niet zo geliefd als baseball. Behalve als ze het wk spelen natuurlijk. Nu kijken ze er niet meer naar omdat Japan er al uit ligt.
(rond 12 juli 4 uur in de ochtend geschreven)
Eerder naar bed gegaan om 3 uur in de ochtend mijn laptop aan te zetten voor de finale. Nu is de pauze net voorbij ;) Ja het is wel bijzonder om de finale te zien waarin Nederland speelt hoor!
Morgen moet ik ook wel wat kunnen zeggen tegen mijn Spaanse medestudent ;) die is momenteel vast ook aan het kijken :P
Het onweert hier nu en regent pijpenstelen… maar het is nog steeds warm dus ik heb maar een ventilator aangezet. Oortjes in want ik moet de familie niet wakker maken…
Vandaag ben ik met de groep naar het Eurocentres gebouw geweest om af te spreken en samen naar Kanazawa Castle te gaan en Kenrokuen garden. Helaas viel dat plan in duigen omdat het begon te regenen, en niet een klein beetje ook!
Het was een heel gedoe en miscommunicatie geval (zoals gewoonlijk met een grote groep xD)
Uiteindelijk ben ik met een Belgische jongen Oliver naar de Oyama shrine geweest. Het was een supermooie shrine, klein parkje maar goed onderhouden. Klein maar fijn kan je zeggen.
Omdat sommige mensen liever MC Donalds willen eten zijn we gaan opsplitsen, ik en een paar anderen vonden het onzin om Mcdonalds te eten, daarvoor ga je toch niet naar Japan?
Daarna zijn we gaan eten bij een restaurant in de Korinbo shopping mall “109”. Het was supergrappig want we moesten onze bestelling doen door middel van een automaat (zoals je een treinticket bestelt, maar dan ouderwets zonder touch screen met knoppen).
Er komt dan een ticket eruit die de serveerster pakt en dan het naar de keuken brengt. Zo heb je wel al van tevoren betaald en dat is wel handig. Je kan ook extra drinken (zoals cola) bestellen, maar eigenlijk krijg je vrijwel altijd bij het eten gratis water. Vandaag kregen we een kan met water en ijsklontjes. Soms wordt zelfs het water steeds bijgevuld door de serveerder/serveerster, dus altijd een gratis refill ^^
Dat is wel mooi hier in Japan. Je hoeft ook nooit (ik heb het tot nu toe nog niet meegemaakt) voor de WC te betalen. En ze zijn ook op veel plekken. Daarna gingen we naar een arcade hall op de Korinbo straat. Die was klein ten opzichte van de arcade/game hall die we zagen op donderdag (na de karaoke).
We gingen terug naar de straat waar de Anime/manga store (Animate) was en daarna gingen we onze fietsen halen om vervolgens naar de Omachi markt te gaan. Het is een overdekte (het regende namelijk) markt en het is best groot. Het ligt aan de grote winkelstraat. Helaas waren niet alle kraampjes open omdat het zondag is, maar het was wel een leuk gezicht. Oliver, Lisa, Maria en ik hebben een kleine delicatesse geprobeerd. Het was een soort wit cakeje met bonen erop. Ik dacht dat het wel zoet was, maar het was niet zo lekker als ik dacht. De bonen hadden een hartige maar saaie smaak.
Daarna hebben we een softijsje gegeten. Softijs en normaal ijs is best duur hier, 350 yen! Dat is grofweg genomen ongeveer 3,50 euro voor een softijsje met chocolade saus in een plastic bekertje.
Het is trouwens wel jammer dat vruchten hier zo duur zijn, door importkosten, anders had ik wel meer fruit gegeten. Al het fruit dat niet extreem duur is, is geconserveerd fruit.
Nou na het ijsje eten gingen we onze fietsen parkeren bij Kanazawa station. Het is daar gratis en overdekt. Het is een binnenparkeerplaats voor fietsen. Het is best wel relaxed. Veel Japanse mensen fietsen hier, omdat alles goed bereikbaar is per fiets.
Daarna gingen we naar de Forus om de tijdschema’s van de bioscoop te kijken. We waren verdwaald in de Forus op de 6e verdieping, dat was de afdeling met superveel luxueuze restaurants waarvan ik in eentje lunch heb gegeten met Yolanda en haar familie. Van die etage heb ik een aantal foto’s van restaurants genomen. De cinema bleek op de 7e etage te zijn… Misschien kunnen we volgende week naar de bios, maar dat moeten we morgen nog bespreken.
Verder gingen we naar de grote arcade hall. Daar hadden we weer wat spelletjes gespeeld. Veel grijpspelletjes ook. Je raakt snel veel geld kwijt aan dat soort dingen, en dat merkten mijn medestudenten ook. Oliver bleek erg goed te zijn met die grijpkasten, waarbij hij de bovenste knuffel van elke stapel net richting de afvoer duwt.
In de arcade hall waren er groepjes schoolkinderen die spelletjes spelen of stelletjes die naar de grijpkasten gaan. Verder kan je er ook gokken. Het was supervreemd omdat ik mijn geld wilde wisselen (500 yen voor 5x 100 yen) maar ik kreeg 400 yen en 10 aparte speelmuntjes om mee te gokken. Toen ik het weer wilde inruilen, omdat het een fout was kon ik het niet eens omdat je volgens de Japanse wet gokmunten niet meer mag inruilen voor geld! Ik was dus eigenlijk gedwongen om te gokken :/ Gelukkig wilde een jongen wel met mij ruilen, aangezien ik gokken alleen maar frustrerend vind :P
We speelden een paar spelletjes, maar ik was er niet geweldig in. Hoe dan ook zagen we ineens een vrouw die bijna alle arcade spellen vlekkeloos speelde op “hard mode”, de moeilijkste terwijl ik op easy het maar net normaal kon spelen xD Ze was echt ziekelijk goed en ze drukte zo snel de knoppen in dat het er eng uitzag. Ik zal nog aan een medestudent vragen naar de video die hij ervan had gemaakt.
Daarna gingen we allemaal weer huis waards en zit ik hier achter de PC een blog te typen naast ik Nederland vs Spanje kijk met mijn stroopwafels uit Nederland xD. Ik ging redelijk vroeg naar bed om 3 uur in de ochtend op te staan xD.
Vandaag ook weer veel gelopen in de regen en ik was best wel moe. Als avondeten hebben we paëlla gegeten met die schelpdiertjes van gisteren nog.
Oh ja misschien kan ik met een medestudent van Eurocentres (niet het Oekraïnse meisje Anna waarmee ik naar Nara ga) samen naar Kyoto gaan, dat zou wel leuker zijn.
Verder viel het me vandaag ineens op dat ik hier nog geen enkele keer heb geschreeuwd of gepiept omdat er een stel zit te zoenen of te knuffelen. De Japanners doen gewoon niets uitbundigs in het openbaar! Eigenlijk wel perfect voor mij. Soort van ongeschreven regel blijkbaar dat ze het gewoon niet in het openbaar doen, of gewoon dat ze zich ervoor schamen. Het ergste dat je kan zien is dat een jongen en een meisje hand in hand lopen. Dat betekent blijkbaar al meer dan genoeg wat hun relatie betreft.
Ik vind het wel jammer dat wij die “ongeschreven Japanse leefregels/houdingsregels” weten. Het is wel relaxed op straat, ik kan volgens mij doen wat ik wil. Maar de rest wordt wel enorm aangestaard en als we Engels praten worden we vermeden. Jappen houden vooral niet van luidruchtige mensen.

Morgen (over een paar uur, nu is het 5:50 in de ochtend met de extra verlenging van Nederland xD) heb ik als culturele activiteit na school een Japanse College te bezoeken :)


  • 11 Juli 2010 - 21:09

    Fairouz:

    Zooo he, knap van je dat je voor het voetbal zooo vroeg op bent gestaan! Als ik het was zou ik gewoon in slaap zijn gevallen en nu nog steeds slapen (aangezien het daar rond 06:00uur is nu) hihihi :P

    PS: ik hoor net dat Spanje 1 heeft gescoord, dus zij hebben gewonnen lijkt mij.

    Veel plezier nog!

    Groetjes uit het snikhete Nederland, Fairouz

  • 13 Juli 2010 - 13:51

    Sally:

    zo zo, 0 keer geschreeuwd of gepiept! chapeau :p
    hahhhaahhahahahahahhahahha!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 52181

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: