Schoolreis Kaga - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Schoolreis Kaga - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Schoolreis Kaga

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

11 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

10-07-2010

Schoolreisje naar Kaga

Helaas moest ik vandaag weer vroeg op school zijn, om 9 uur voor het Rifare gebouw… Ik moest alleen eten omdat het voor de familie een vrije dag is. Zij zouden naar het strand gaan om te zonnen (het zou mooi weer worden) en ze zouden ook schelpdiertjes op het strand halen voor het avondeten. Ze hebben er trouwens wel veel gehaald zeg! Genoeg voor twee avondmaaltijden xD. Ze eten er wel noodles bij hoor ;)
Nadat ik had gegeten moest ik snel naar school fietsen. Daar stond de bus al te wachten. We zouden naar Kaga met de bus rijden.
Het excursieschema was als volgt:
09:10 Leave Rifare building
09:50 – 10:30 Shirayama – Hime Jinja, Shinto shrine in Tsurugi
11:20 – 13:15 Nata-dere Buddhist temple in Awazu
Lunch at the nearby noodle restaurant
13:30 – 14:15 Walk along the Tsurusenkei river in Yamanka
14:15 – 15:30 Onsen experience at Ryokan ‘Kagari-Kissho-tei’
17:00 Back to Kanazawa/Rifare

Het was 40 minuten ernaartoe reizen met de bus. We kwamen dus eerst bij de Shinto tempel. Dit was gewoonweg geweldig. De natuur was supermooi. Ik heb heel veel foto’s en filmpjes gemaakt.
Zie http://s4.photobucket.com/albums/y126/gerbilgirlanssy/Japan%20photos/ voor foto’s.
Je moet het wachtwoord japan2010 intypen.
Wel kijken ;) anders heb ik ze voor niets elke avond geupload :p

Ik heb soort “gebed” gedaan bij de shinto shrine, het was supermooi (nogmaals zie foto’s en de video waar ik buig en klap). Deze tempel is heuvel op waards. Voordat we het heiligdom betraden, moesten we bij een speciale waterput onze handen en mond schoonmaken. Dat was met behulp van de waterschepjes. Je moest eerst je rechter, dan je linker en dan je mond ermee schoonmaken (water op je hand en vervolgens in je mond). Daarna moest je ook nogmaals scheppen en het water langs de steel omlaag laten lopen zodat het nog schoon blijft voor de volgende bezoeker. Ja Japanners geven veel om hygiëne ;).
We kregen een rondleiding van een Japanse vrouw van Eurocentres. Er ging ook een jonge Japanse dame mee, zij is een vriendin van Yasuko-san. Zij en nog een vrouw die bij de Boeddhist tempel mij een souvenir verkocht waren verbaasd toen ik zei dat ik Nederlander was (en dus geen Japanse ben)…
Ik had een voorspelling gekocht voor 100 yen. Het is een heel briefje vol met kanji getypt, zo zo de goden zijn wel modern zeg! :P En ze doen wel erg hun best, dat ze zo veel schrijven. Normaal zit in een gelukskoekje slechts één zinnetje. Maar deze voorspellingen zouden ook slecht kunnen zijn. Zo zegt die van mij dat reizen momenteel niet goed is, dus ik moet maar hier blijven xD
Voordat je kan gaan bidden of iets wensen moet je trouwens geld gooien in een grote vierkante bak met rasters erom, je geld valt er gemakkelijk in hoor. Daarna moet je 2 keer buigen 1 keer klappen en nog een keer buigen.
Hier heb ik een kleine talisman gekocht met de betekenis: “Save journey”. Hopelijk helpt dat een beetje mijn “voorspelling” op te heffen.

De boeddhistische tempel had een heel mooie tuin. Die was supergroot. We gingen berg op en berg af. Het was echt een stuk lopen zeg! We moesten namelijk zoeken naar een klein aapje. Volgens de legende zou iedereen die het aapje heeft gevonden en op zijn hoofd aait of tapt geluk krijgen. Uiteindelijk heeft iemand in de groep het gevonden en hebben we allemaal het aapje aangeraakt (zie foto ;)).

Daarna gingen we eten bij een noodle restaurant tegenover de ingang van de boeddhisten tempel. Ik heb Udon noodles gegeten. Het was warm en zat in een kommetje met soort van soep. Daarna at ik een zwarte sesamsaad softijs. Ik kende het al maar het was best wel apart, zout en zoet tegelijkertijd.

Daarna gingen we naar de rivier waar we vervolgens voor een half uur langsliepen. Het was een supermooi beeld die ik ook heb opgenomen ;) Daarna gingen we naar een hotel die ook open is voor zijn onsen. Nou ik denk dat mam het helemaal geweldig zou hebben gevonden. Je gaat eerst je kleding in een kleedkamer uittrekken en met een dun langwerpige (rechthoekige) handdoek ga je door een schuifdeur. Vervolgens zit je in een kleine ruimte met wasbakken en ga je weer door een schuifdeur naar de baden. Er is aan de zijkanten van de grote ruimte allerlei douchekoppen boven een spiegel. Voor de spiegel zit een laag krukje. Je gaat erop zitten en maakt jezelf schoon met zeep en de douchekop (die je eraf kan halen) en met een waterbak/schep. Pas als je schoon bent ga je het bad in. Het is normaal dat je gewoon naakt gaat, maar de meiden vonden het een beetje gênant dus hielden we de korte doekjes voor ons (de grote mochten niet in de badruimte. Mannen en vrouwen zijn trouwens apart. De mannen zaten ergens anders in het gebouw met dezelfde baden denk ik :p.
Er is een bad buiten en er zijn 2 binnen. Het was superwarm, ik kon er haast niet tegen. Ik kon me ook niet bewegen als ik in het water zat, want dan voel je de extreme hitte erger. Het buitenbad was wel lekker. Daarna kan je met een speciale doek/cape buiten afkoelen met een zacht briesje op een bankje met uitzicht op de rivier. Het was echt een luxueuze onsen, je kreeg een kammetje, je had shampoo, haarelastiekjes, scheermesjes, tandenborstel met beetje tandpasta etc.

Waah op mijn terugweg naar huis liep ik samen met een jongen van Eurocentres, hij moest naar zijn hotel en ik liep een stuk mee. Maar toen ik het laatste stuk naar huis ging sprak ineens een lange donkere jongen mij aan. Hij praatte in het Engels en ik was erg verbaasd. Hij vond dat ik wel op een Japanse leek maar hij kon wel merken dat ik Engels zou kunnen of wat dan ook xD Het was zo’n raar figuur, hij zei dat als ik hem nodig heb ik hem mag bellen of mailen ofzo en schreef het op een briefje. Wat een creep! Alsof ik dat zou doen :S en nee Fieke en Nadieh, hij was niet leuk ! :P

Trouwens, hier is de weersvoorspelling anders dan in Nederland. In Nederland heb je gewoon een zonnetje, wolkje, druppel plus de temperatuur staan. In Japan heb je vaak het percentage van verwachte regen bij het weerbericht gegeven. Ben ik de enige die dat raar vind?

Ik ben best wel moe van het lopen vandaag enzo, dus ik ga nu naar bed. Als ik nog iets erbij wil toevoegen doe ik het later nog ;)
Morgen (zondag) ga ik naar Kanazawa Castle en Kenrokuen Garden met mijn medestudenten van Eurocentres. Het is best een leuke en gezellige groep. Ik “organiseer” het soort van (een lijst gemaakt met wie er wel en niet komen en afgesproken hoelaat en waar we afspreken) dus ik mag niet te laat komen xD!

Groetjes!!

  • 10 Juli 2010 - 19:03

    Sonakshi:

    Wel te rusten en veel plezier morgen!!

  • 11 Juli 2010 - 06:16

    Julie:

    hey Ans,

    Wow hey, je verhalen zijn echt superleuk om te lezen, volgens mijn heb je het echt heel erg na je zin en zo te zien (lezen eigenlijk :P) doe je heel veel dingen.
    Hopelijk heb je aankomende dagen eindelijk een beetje zon:p in nederland hadden wij dat alleen maar, maar zo leuk was dat ook niet omdat de hitte vreselijk was....Gisteravond hadden we een enorme onweersbui en het is nu heerlijk afgekoeld :)
    Nou tot het volgende reisverslag en veel plezier met alles nog!!!
    Groetjes Julie

  • 12 Juli 2010 - 21:58

    Lilian:

    Wat een boel foto's, daarom heb je zoveel giga bites nodig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 52201

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: