Veel te lezen: verslag van 04-07-2010 - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Veel te lezen: verslag van 04-07-2010 - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Veel te lezen: verslag van 04-07-2010

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

05 Juli 2010 | Japan, Kanazawa

Zondag 04-07-2010 (lokale tijd 16:52)
Zo daar zit ik dan met mijn laptop op mijn schoot op bed. Ik heb net mijn koffer deels uitgepakt en ik moet even nagaan wat ik allemaal heb beleefd. Het ging supersnel vanaf het moment dat ik bij mijn gastgezin was. Het is een jong gezin en gastvrij (ik heb trouwens gevraagd, mijn gastmoeder is sowieso over de 32 dus vrij jong). Het was wel even schrikken toen ik vroeg of ze Engels konden, want dat kunnen ze vrijwel niet. Dit verbaast mij wel, aangezien heel veel woorden in het Japans gewoon van het Engels afgeleid zijn. Hun huis is erg knus en modern. Ze hebben een speciale gastkamer, waar ze een laag tafeltje hebben waar ze omheen zitten om hun gasten te ontvangen. Dit is bijna alleen bij familiebezoek dus het wordt vrijwel nooit gebruikt. Ze hebben een supermodern toilet (maak ik nog een foto van) die vanzelf doorspoelt als je opstaat met knopjes aan de zijkant waarbij je jouw achterwerk kan spoelen. Ook gaat een waterkraantje automatisch af nadat de wc is doorgespoeld.
Ik vind hun manier van douchen wel relaxed. Eerst was je jezelf af met shampoo naast het bad, de badkamer heeft op de vloer namelijk een afvoer, en vervolgens stap je schoon in de badkuip waar een laagje badwater (was gisteren groen, blauwachtig).
Het was trouwens wel even schrikken toen ik uit de laatste trein stapte en door het Kanazawa station naar de taxi’s liep. Het regende best wel hard en toen ik naar een taxichauffeur toeliep was er enorme verwarring omdat hij geen woord Engels kon spreken. Ik heb hem het adres gegeven maar hij snapte het maar niet en toen belde hij maar mijn gastgezin op. Die hebben hem uiteindelijk alles uitgelegd.
We hebben gisteravond de huisregels doorgenomen, ze zijn niet streng hoor. O.a. gewoon voor 10 uur thuis zijn en bellen als je later komt. Ook was internet gelukkig snel op mijn laptop gezet.
Vandaag zijn we in de buurt rondgereden met de auto. Ze hebben trouwens een Honda ;). Ze lieten zien waar de school is. Het is in een bekend groot gebouw, het Rifare gebouw. Hier zitten internationale organisaties voor toeristen en studenten. Het was redelijk ver, één lange straat en dan op een gegeven moment naar links. Ik moet morgen een fiets huren, dat is sneller. Maar ik ga wel eerst met de bus, want dit zal lopend te lang duren.
Verder zijn we naar Kanazawa station geweest om naar het toeristenbureau te gaan. Er was daar een man die Chineesvertaler was maar geen woord Engels kon. Gelukkig was mijn gastmoeder er en heeft wat rondgevraagd. Toen ik zelf om wat informatie over activiteiten vroeg was de man trouwens wel verbaasd ;). Er is blijkbaar een handige tourbus, die door de stad heen gaat, maar als ik alleen maar naar Kenrokuen garden wil of Kanazawa Castle is het alsnog handiger om met de fiets te gaan omdat het centrum van Kanazawa redelijk klein is. Daarna keken we waar de bussen waren en gingen we naar de supermarkt.
Ik kon mijn ogen niet geloven toen we binnenkwamen en heb meteen mijn camera gegrepen. Veel hoef ik niet te zeggen, kijk maar naar de foto’s ;)
Toen we thuiskwamen zag ik later dat ze een soort van poffertjespan hebben. Ik vroeg er nog naar maar ze wisten niets van pannenkoeken af en helemaal niet van poffertjes. Ze zeiden wel dat het eten uit die pan zou komen… Uiteindelijk blijkt dat ze pannenkoekenbeslag maken en daar vervolgens groente (soort van prei) en octopusstukjes en nog andere visstukjes erin gooien. Dus een rijkelijk gevulde rond poffertje als het ware! Zie de foto’s voor verduidelijking ;)
Aan tafel hadden we een grappig gesprek over wat er in Nederland vooral gegeten werd. Toen ik zei dat Nederlanders veel aardappelen eten en melk drinken waren ze verbaasd. Alleen door mij hebben ze nu melk in de koelkast xD Toen ik het over de Nederlandse bier Heineken had, wist mijn gastvader meteen waar ik het over had :P

Voor video's (deze zijn vaak nieuwer dan mijn getypte reisverslagen) kijk op:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=FE2F695A3FE382F3

Dit zijn nieuwe filmpjes met toelichting erbij ;)

Voor foto's:
http://s4.photobucket.com/albums/y126/gerbilgirlanssy/Japan%20photos/

Wachtwoord: japan2010

  • 07 Juli 2010 - 07:51

    Fatma:

    Kon'nichiwa Ans!

    O genki desu ka?

    Nou, opgelucht na een lange reis bij je gastgezin.
    Kan je al goed opschieten met je gastgezin? Nou.. dat wordt dus echt Japans leren (aangezien je thuis ook Japans zal moeten spreken)

    Waren de poffertjes Oishii? Kun je we misschien een keer samen maken, ik zie ze ook vaak van die poffertjes eten.

    Veel plezier in Kanazawa!

    PS: jammer dat ik de foto's niet openen


  • 07 Juli 2010 - 18:39

    Tekla:

    Wat Super!!!!
    leuke omschrijvingen, zodat ik precies een beeld er van heb.
    Lieve groetjes Tekla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 52207

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: