Einde in zicht - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Einde in zicht - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Einde in zicht

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

05 Augustus 2010 | Japan, Kanazawa

5-08-2010

Dit zou wel eens mijn laatste verslag kunnen zijn vanuit Japan, aangezien ik morgenavond wegga naar Tokyo en daar geen tijd heb om naar een internet café te gaan....
In de laatste week vliegt de tijd echt snel om! Ik vertel jullie wel over mijn avonturen gisteren en eergisteren als ik terug ben ;)

Vandaag, na school gingen de meeste leerlingen naar het strand. Ik ging met Miquel en twee Franse jongens bij een Italiaans restaurant eten in de Kanazawa station.
Daarna ging ik met mijn gastmoeder en Yui naar de Katamachi winkelstraat om nog een keertje het goed te bekijken. We bezochten onder andere een kimono winkel.
Vervolgens gingen we nog even naar de supermarkt en daarna was het inpakken voor mij.

Het was vandaag de warmste dag van deze periode tot nu toe. 35 graden, ik brandde werkelijk in de zon!
Morgen komt de Takuhaibin service in de avond om mijn grote koffer op te halen en naar Tokyo airport te brengen.

Die kan ik dinsdag ophalen op het vliegveld.
Morgen vertrekt de nachtbus naar Tokyo om 10:00 's avonds en zal om 6:40 in Tokyo aankomen. Ik kom aan in Shinjuku en dat is nog ver weg van mijn hotel. Daar kan ik pas inchecken rond 20:00 dus ik zal eerst naar Shibuya station gaan. Daar kan ik mijn kleine reiskoffer in een kluis stoppen en ga ik vervolgens deze "wijk" van Tokyo verkennen.

Het is enorm en heel modern dus ik ben benieuwd. Eens kijken of het lijkt op de Shibuya uit de Japanse game "The world ends with you".
Ik wil zeker nog Harajuku zien, waar groepen Japanners verkleed rondlopen, en Akihabara.
Het gaat een druk weekend worden en hopelijk heb ik grootse verhalen als ik terug ben.
Tot snel!

Groetjes,

Ans

  • 05 Augustus 2010 - 15:23

    Laura:

    Hoi Ans!

    Nog een hele fijne tijd in Tokyo en een goede terugreis gewenst!

    Tot binnenkort in Nederland!

  • 06 Augustus 2010 - 11:52

    Jurgen:

    De tijd vliegt als het gezellig is. Ben reuze benieuwd naar je "grootse verhalen" :)

  • 21 Augustus 2010 - 18:55

    Hans (AH Breukelen):

    Een fantastische reis, Ans. Wat een ervaring in een heel andere wereld!
    Je hebt volgens mij optimaal gebruik gemaakt van alles wat je tegenkwam. Was ik ook nog maar student! Je hebt me wel enthousiast gemaakt voor Japan. Wie weet ga ik er ook eens naar toe!
    Je hebt een leuke manier van vertellen.
    Bedankt voor je verslag en tot zaterdag bij de kassa.
    Groeten, Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 52188

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: