Kaze class! - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Kaze class! - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Kaze class!

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

02 Augustus 2010 | Japan, Kanazawa

02-08-2010
Vandaag zijn er nieuwe leerlingen bij Eurocentres gearriveerd. Anna, Miquel, Michael, Maria en ik moesten opnieuw alleen een interview doen om te kijken tot welke klas we behoren. Lisa is van de “Hana” klas (laagste klas) en moest ook nog opnieuw de schriftelijke test doen om te kijken tot welke klas ze behoort. Mijn interview ging naar mijn gevoel niet geweldig, maar ze hebben mij met Anna en Lisa in de “Kaze” klas gezet. Deze is net een niveau hoger dan “Tori”. We hadden eerst een herhaling gehad van onze oude docente en daarna gingen we naar de andere klas. We zitten nu met z’n vieren (nog een nieuwe jongen uit Amerika) in de “Kaze” klas. Ik vond de vorige grammatica al erg snel gaan en de “formal” en “plain” form verwarrend. Het is namelijk zo: als je beleefd praat tegen iemand die ouder is of die je nog niet goed kent, vervoeg je werkwoorden anders dan als je tegen een bekende/gelijke/vriend praat. Zo moet ik tegen de docente beleefd praten en tegen mijn klasgenootjes in andere werkwoordsvorm xD. Ik heb gehoord van de vorige “kaze” klas dat het best zwaar is, dus ik zal het nog te voortduren krijgen de laatste 5 dagen.

In de middag ging ik met Miquel en Michael in de Forus bij een Indiaas restaurant eten. Ik heb pork curry gegeten met rijst. Het was best lekker. Michael en Miquel zitten nu trouwens met Maria in de “Tsuki” klas. Die is een niveau hoger dan Kaze, zij zaten vorige maand in die klas.

Ik ben vandaag opnieuw naar Kenrokuen garden gegaan. Ik dacht: “nu is het zonnig dus kan ik van het hele park genieten in het zonnetje”. Het was wel iets té warm, maar ik heb nu wel prachtige foto’s en video’s. Ik was bijna opgesloten in het park, omdat ik weer eigenwijs en sloom was xD een beveiligingsman moest het hek opengooien om mij eruit te laten…

Oh ja vandaag heb ik tofu kurrie gegeten met rijst en taugé met dunne gebakken spekreepjes en een soort van lente uitjes erdoorheen.

Tot volgende week iedereen!
De tijd vliegt! :|

Groetjes,

Ans

• 02 Augustus 2010 - 13:49

Yolanda:

Gefeliciteerd met je promotie naar de Kaze klas! Wij zitten inmiddels weer veilig in Nederland. Geniet van je laatste week Japan!

• 02 Augustus 2010 - 19:37

Laura:

Leuk! Gefeli met je promotie :D leuk toch om dat ook nog even mee te maken! Geniet maar van je reis en hou 13 augustus vrij; dan kom ik je uithoren en foto's kijken ;-).

P.S. Heb je nog veel Kuruma's gespot? ;-)