Vlooienmarkt - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu Vlooienmarkt - Reisverslag uit Kanazawa, Japan van Ans Nijs - WaarBenJij.nu

Vlooienmarkt

Door: Anssy

Blijf op de hoogte en volg Ans

02 Augustus 2010 | Japan, Kanazawa

1-08-2010

Vandaag ging ik naar de fleemarket vlakbij de Komatsu airport. Het was een eindje rijden met de auto vanaf Kanazawa. We vertrokken vroeg, rond 8 uur dus ik moest voor 7 uur mijn bed uit xD. Het viel me op dat ik vrijwel elke ochtend of de schoolbel hoor van de middelbare school aan het eind van de straat of dat ik gewoon schoolkinderen fanatiek hoor sporten (zelfs in het weekend!).

De fleemarket was een bijzondere belevenis. De familie Mizukami houdt van vlooienmarkten en had blijkbaar zelf een standje. Ze hadden veel schattige spullen. De vlooienmarkt was opzichzelf niet enorm groot, maar er was een podium en er waren veel voedselstandjes en standjes om spellen te spelen. Één van die spellen was het vissen naar echte goudvissen. Je moest een betaald bedrag betalen en je kon dan een paar goudvissen mee naar huis nemen mits je ze kon vangen met een klein schepje. Ik vond het erg zielig, want na een tijdje liepen alle kinderen rond met visjes in een zakje met water. Yui heeft ook meegedaan aan het spelletje en won 2 visjes. Eentje heeft het uiteindelijk overleefd… De grootste sponsor was Komatsu, een bulldozer bedrijf. Mensen konden in een bulldozer rijden in een afgezet gebied. Vooral de laatste show vond ik erg interessant, dansgroepen gingen optreden en waren erg getalenteerd.

Wat me vooral hier opviel is dat er geen afval op de grond lag. Er waren hier ook vrijwel geen toeristen. Japanners voelen zich verantwoordelijk om troep op te ruimen, zelfs als het iemand anders zijn troep is. Er zijn speciale bakken waarin je afval moet scheiden, dat is er ook bij elke convienience store oftewel “combini”. Er stond een man bij de afvalbakken om je te helpen met het scheiden van het afval xD

Oh ja hier zijn er (momenteel) vrijwel geen bijen of wespen, hoogstens grote mieren. In Kanazawa zitten in het gras wel enorm veel mieren, dus dat was wel even een tegenvaller met picknicken. Verder zijn muskieten de enige insecten die vervelend zijn. Ik heb er niet zo vaak last van, maar soms kunnen ze in grote aantallen in bossen of verlaten tempels opduiken.

Aan het eind van de avond gingen we sushi eten bij een populaire sushibar. Ze komen daar wel vaker. Je moet daar wel lang wachten voordat je aan de beurt bent omdat het zo populair is. Voor de wachtende Jappen zijn er gelukkig genoeg mangaboeken om te lezen. Ik vond het concept erg leuk opgezet. Er zijn twee banden, eentje waarop er sushi gepresenteerd wordt en er is een hogere band waar een speciale “shinkansen” (hogesnelheidstrein) op rondrijdt. Als je eten bestelt van het menu (via het touchscreen beeldscherm) dan wordt de bestelling op de shinkansen gezet en die rijdt naar jouw tafel toe. Dan kan je jouw gerecht eraf halen en moet je een knopje indrukken om het weer terug te laten keren naar de keuken.

We hebben echt heel veel borden leeg gegeten, dus het was nogal een stapel. Maar vreemd genoeg hadden sommige tafels nog veel hogere stapels!

Om te reageren op tante Lena’s vraag: ja ik ga aankomende vrijdag naar Tokyo met de nachtbus. Ik kom er in de ochtend aan. Ik verblijf er 3 dagen en daarna ga ik naar Narita airport om weer naar Nederland terug te keren.

Tot over 7 dagen (alweer! :’( )

  • 03 Augustus 2010 - 22:10

    Lilian:

    Is het eten zoveel als je kan in een bepaalde tijd?
    Zo te lezen hoef je niet te betalen, of is het niet zo duur.
    Nou, geniet er nog even van

  • 09 Augustus 2010 - 13:13

    Rosa :

    Wat leuk dat ze je eten op een soort trein zetten, is dat normaal voor elke sushibar in Japan?
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Hoi ik ben Ans en ik ben in het verleden naar Japan en Rusland op vakantie geweest. Daarvan zijn mijn reisverslagen nog te lezen. Dit jaar ga ik voor een halfjaar studeren in China en zal ik daarover ook reisverslagen bijhouden :)

Actief sinds 27 Mei 2010
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 52203

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 28 Februari 2013

Studeren in Wuhan

12 Juli 2011 - 03 Augustus 2011

Reis door Rusland

02 Juli 2010 - 10 Augustus 2010

Reis naar Japan

Landen bezocht: